مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بهتر است وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.
کد خبر: ۲۹۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ - 09May 2018

ضرورت ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعهبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، حجت‌الاسلام «سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: بهتر است وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.

وی افزود: کارشناسان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به منظور وقف متناسب با نیاز روز جامعه به افراد خیر مشاوره می‌دهند تا وقفیات خود را بر آن اساس وقف کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد وقف های ثبت شده از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: از این تعداد وقف جدید در خراسان شمالی، ۹ مورد مربوط به طرح «آرامش بهاری» است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی عنوان کرد: از مجموع ۱۶ وقف صورت گرفته، ۲ مورد در بجنورد به منظور امورات فرهنگی روستای باباامان، یک مورد در جاجرم برای ساخت مسجد، سه مورد در شیروان، ۹ مورد در فاروج و یک مورد وقف در مانه و سملقان وقف شده است.

رئوف سیدنژاد ادامه داد: این موقوفات در زمینه‌های توسعه و آبادانی بقاع متبرکه، وقف حوزه علمیه به منظور امورات فرهنگی، احداث مسجد، احداث حسینیه، کودکان بی سرپرست و خانه عالم ایجاد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه وقف امور فرهنگی بیشترین میزان وقفیات را در خراسان شمالی به خود اختصاص داده است، متذکر شد: شهرستان فاروج رتبه نخست را در زمینه وقف در استان دارد.

ارزش ریالی این ۱۶ موقوفه در استان ۵۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار