خبرنگار شهید «مجید جباری»:

می‌دانم شهادتم فرصت ضبط عملیات را به من نخواهد داد

شهید «مجید جباری» در قسمتی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: سلاحی تهیه کرده‌ام که در کنار مردان خدایی جنگ کنم و اگر فرصتی یافتم وقایع عملیات را ضبط کنم و می‌دانم که شهادت چنین فرصتی به من نمی‌دهد تا شما را از وقایع این عملیات سرنوشت‌ساز مطلع سازم.
کد خبر: ۲۹۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ - 10May 2018

میدانم شهادتم، فرصت ضبط عملیات را به من نخواهد دادبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، شهید خبرنگار «مجید جباری شهیر» در سال ۱۳۳۹ در تبریز دیده به جهان گشود و بعد از پیروزی انقلاب همچون بسیاری از هم نسلی‌هایش رهسپار جبهه‌های نبرد با رژیم متجاوز بعث شد.

مجید با همراهی 2 برادر خود، لباس سبز پاسداری به تن کرد و همزمان با عضویت در سپاه به دلیل علاقه‌اش به کارهای خبری در بخش‌های خبری صدا و سیما نیز به انجام وظیفه مشغول شد.

تخصص او در عرصه تولید برنامه های محتوایی در خصوص دفاع مقدس در بحبوحه جنگ تحمیلی، مجید را به یکی از خبرنگاران لشکر عاشورا تبدیل کرد.

برنامه تلویزیونی «جنگ فجر» و برنامه رادیویی «پاسدار سسی» مهمترین تریبون‌هایی بودند که شهید جباری به واسطه آنها فریاد بلند حقانیت رزمندگان اسلام را به گوش ملت ایران و جهانیان می رساند و محتوای این برنامه ها در آن زمان به قدری جذاب و مخاطب پسند بود که مردم آذربایجان و تبریز پای ثابت آنها شده بودند.

مجید جباری در آخرین مسئولیت خود در لشکر عاشورا، علاوه بر انجام کارهای خبری به عنوان معاون گردان المهدی (عج) انتخاب شده بود. وی در یکی از عملیات های سال 1364 در جبهه های جنوب در حالی که در کنار جنگ به ضبط وقایع عملیات مشغول بود به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای تبریز آرام و قرار گرفت.

شهید مجید جباری در بخشی از وصیت نامه خود با اشاره به دلتنگی‌اش برای جنگیدن می‌نویسد:

من در هر عملیات برای مصاحبه با فرزندان دلیر اسلام به جبهه می‌آمدم. این دفعه دیگر نتوانستم تحمل کنم که آنان با سلاح و تکبیرگویان برای عدالت خواهی به دشمنان هجوم برند و من میکروفن در دست گیرم، بدان جهت سلاحی تهیه کردم که در کنار این مردان خدایی جنگ کنم و اگر فرصتی یافتم وقایع عملیات را ضبط کنم و می‌دانم که شهادت چنین فرصتی به من نمی‌دهد تا شما را از وقایع این عملیات سرنوشت ساز مطلع سازم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار