وجدانی‌نیا در نشست خبری دومین کنگره ملی شهدای دانشجو خبر داد؛

تجلیل از خانواده‌های ۲۲ شهید ایرانی و ۲ شهید یمنی/ بانک اطلاعات شهدای دانشجو امسال تکمیل می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی گفت: دومین کنگره ملی شهدای دانشجو ۲۴ اردیبهشت‌ماه با محوریت گرامی‌داشت شهدای دانشجوی مدافع حرم در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ - 09May 2018

تجلیل از 22 خانواده شهید دانشجو و 2 دانشجوی یمنی/ بانک اطلاعات شهدای دانشجو بزودی رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری دومین کنگره ملی شهدای دانشجو با محوریت شهدای دانشجوی مدافع حرم امروز ( چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه) در لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.

امید وجدانی‌نیا معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی در این نشست با اشاره به نخستین کنگره ملی شهدای دانشجو، اظهار داشت: نخستین کنگره ملی شهدای دانشجو در سال ۹۳ با حضور تمام دستگاه‌های آموزشی به همت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد. برنامه‌های این کنگره مثمرثمر بود به همین جهت در دومین کنگره نیز از برنامه‌های فاقد ارزش فرهنگی جلوگیری به عمل آمد.

رییس ستاد کنگره شهدای دانشجو با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در سال ۹۶، عنوان کرد: ۷۹۶ یادواره دانشگاهی، ۲۲ یادواره استانی، ۱۹۴ مستند تلویزیونی، ۵۳ عنوان موسیقی، ۷۷ عنوان کتاب، ۵۷ سیر نمایشگاهی، ۳۸ نرم‌افزار، ۱۳۳ تئاتر، ۴۲ فیلم کوتاه، ۲۰ سایت خبری، ۴۱۵ شب خاطره، ۱۶۷ کلیپ و تجلیل از هزار و ۳۷۱ خانواده شهید دانشجو در سال گذشته با محوریت شهدای دانشجو برگزار شد.

وجدانی‌نیا در این مراسم از پروژه تهیه بانک اطلاعات شهدای دانشجو خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از 4 هزار شهید دانشجو اعم از شهدای انقلاب، ترور، دفاع مقدس و مدافع حرم در ۲۰ استان کشور تقدیم اسلام و انقلاب شده است. در نظر داریم یک بانک اطلاعات در خصوص شهدای دانشجو تهیه کنیم که امیدواریم تا سال آینده این پروژه تکمیل و آماده برای بارگذاری در سایت شهدای دانشجو باشد. استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس بیشترین شهید دانشجو را به خود اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: دومین کنگره ملی شهدای دانشجو ۲۴ اردیبهشت‌ماه با محوریت گرامی‌داشت شهدای دانشجوی مدافع حرم در دانشگاه فردوسی مشهد مقدس در سه سطح دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود. برنامه‌ریزی برای برگزاری این کنگره ملی از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۶ به طول انجامید.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی در خصوص جزئیات برگزاری دومین کنگره ملی شهدای دانشجو، اظهار داشت: این برنامه از ساعت ۱۶ لغایت ۱۹ با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانواده‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم برگزار می‌شود.

وجدانی‌نیا افزود: در این مراسم از خانواده‌های ۲۲ شهید تجلیل و از ۸ عنوان کتاب و یک قطعه موسیقی با موضوع شهدای دانشجو رونمایی خواهد شد. همچنین در پایان این مراسم از 2 خانواده شهید یمنی تقدیر به عمل خواهد آمد. این 2 شهید یمنی دانشجوی دانشگاه‌های ایران بودند.

خاطرنشان می‌شود، در حاشیه دومین کنگره ملی شهدای دانشجو، نمایشگاهی جهت تبیین عملکرد دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص بزرگداشت شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها