سفیر اسبق آمریکا در پاکستان و افغانستان:

خروج از برجام بدترین تصمیم سیاست خارجی بود/ ترامپ آمریکا را منزوی کرد

سفیر اسبق آمریکا در پاکستان و افغانستان با انتشار پیام‌هایی به اقدام «دونالد ترامپ» در حذف آمریکا از برجام واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۹۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ - 09May 2018

ترک برجام بدترین تصمیم سیاست خارجی بود/ ترامپ آمریکا را منزوی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «جیمز دابینز» یکی از چهره‌های شناخته شده سیاست خارجی آمریکا که به عنوان سفیر در کشور‌های پاکستان و افغانستان حضور داشته در پیامی در توئیتر نوشت: بسیاری حمله به عراق را به عنوان بدترین حرکت سیاست خارجی در تاریخ ایالات متحده می‌دانند؛ اما اکنون و با اقدام ترامپ (خروج از برجام) رقیبی برای آن پیدا شد.

وی در پیام دیگری نوشت: جرج بوش بر اساس اطلاعات غلطی که در خصوص وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق داشت به این کشور حمله کرد؛ اما رئیس جمهور ترامپ با وجود اطلاعات خوبی که در مورد توقف برنامه هسته‌ای ایران داشت دست به این اقدام زده است.

دابینز که مدتی نیز به عنوان نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا انجام وظیفه کرده در پیامی دیگر نوشت: تصمیم برای خروج از برجام موجب انزوای ایالات متحده، آزادی عمل ایران و بدعهدی آمریکا در مورد تعهداتش شده و خطر وقوع جنگ تجاری با متحدان آمریکا و همچنین جنگ با ایران را پدید آورده و احتمال از بین رفتن تهدید هسته‌ای کره شمالی را کم رنگ می‌کند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار