مدیر آموزش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران تاکید کرد؛

لزوم جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه پژوهش و اسناد دفاع مقدس

مدیر آموزش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران گفت: به منظور ساماندهی و بهره‌وری بهتر از اسناد و مدارک دفاع مقدس، جلوگیری از موازی‌کاری در جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس توسط سازمان‌ها و نهادها ضروری است.
کد خبر: ۲۹۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ - 09May 2018

لزوم جلوگیری از موازی کاری  در حوزه پژو هش و اسناد دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از تهران، امیر «سیروس نیک‌بخش» مدیر آموزش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در جلسه «اسناد و پژوهش دفاع مقدس» که امروز با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای مرتبط در محل این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: به منظور تهیه دایرةالمعارف دفاع مقدس، تدوین دانشنامه استانی در سه بخش «شهدا و اشخاص»، «فرهنگی – اجتماعی» و «جغرافیا و نظامی» مدنظر قرار گرفت.

وی در ادامه ضمن بیان توضیحاتی در خصوص این سه بخش تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین جلساتی تعامل و هم فکری بین سازمان ها و نهادهای مرتبط به منظور تسریع در روند جمع آوری اسناد دفاع مقدس اعم از خاطره، وصیت نامه، دلنوشته، عکس و فیلم های دفاع مقدس است.

امیر نیک‌بخش افزود: به منظور ساماندهی و بهره وری از اسناد و مدارک دفاع مقدس، جلوگیری از موازی کاری در جمع آوری اسناد و مدارک توسط سازمان ها و نهادها ضروری است و حرکت در روند تکمیل دانشنامه استانی از مهمترین راه های رسیدن به این هدف است.

مدیر آموزش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران در ادامه ضمن تشکر از نهادهایی که تاکنون در ارائه اسناد با این اداره‌کل همکاری داشته اند، عنوان کرد: تا کنون حدود 3 هزار مدخل در ارتباط با این سه بخش دانش نامه جمع آوری شده که با تکمیل آن و رفع نواقص اطلاعاتی در آینده‌ای نزدیک به سمت مقاله نویسی در این سه حوزه حرکت خواهیم کرد.

نیک‌بخش در پایان با اشاره به اهمیت تاریخ شفاهی دفاع مقدس گفت: خاطرات رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شود و در این زمینه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران، آمادگی تدوین و چاپ کتب دفاع مقدس با همکاری ادارات و سازمان‌های داوطلب را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار