امیر بابلی:

بزرگترین عمل‌های جراحی در جریان زلزله کرمانشاه انجام شد

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: در جریان زلزله کرمانشاه در مدت کوتاهی، بهترین متخصصین، بزرگترین عمل‌های جراحی را انجام دادند.
کد خبر: ۲۹۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ - 09May 2018

بزرگترین عمل‌های جراحی در جریان زلزله کرمانشاه انجام شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر «شهنام بابلی» رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا در سمینار تخصصی یک روزه انتقال تجربیات درمانی زلزله کرمانشاه با بیان اینکه در طول تاریخ ایران بیمارستان نظامی وجود داشته است، اظهار داشت: وجود بیمارستان‌های نظامی در طول تاریخ، از صدر اسلام تاکنون، اهمیت طب رزم را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه از 4 سال گذشته احساس شد که جنس امدادرسانی در جنگ‌ها از انتقال محوری تغییر کرده است، افزود: در طول دفاع مقدس موضوع انتقال محوری مجروحین در دستور کار بود و بیش از 55 هزار مجروح توسط نیروی هوایی منتقل شد.

امیر بابلی خاطرنشان کرد: امروزه موضوع انتقال‌محوری جای خود را به درمان‌محوری داده و ما در نزاجا به دنبال درمان‌محوری در محل هستیم.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا گفت: خوشبختانه از اولین مردم‌یاری که در تربت جام انجام شد تا به امروز پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و ما با تمام توان به دنبال کمک‌رسانی به مردم مناطق مختلف هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین مولفه طب رزم آمادگی و ورزیده بودن است، افزود: خوشبختانه امروز به ورزیدگی کامل رسیده‌ایم و آماده حضور در ماموریت‌های مختلف هستیم.

امیر بابلی با بیان اینکه موضوع جابجایی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، تصریح کرد: در زلزله کرمانشاه خوشبختانه با حجم امکانات و فعالیت‌هایی که صورت گرفت نشان داده شد در این خصوص به خوبی عمل شده ‌و به حدی رسیدیم که در مدت کوتاهی بهترین متخصصین، بزرگترین عمل‌های جراحی را در سرپل ذهاب انجام دادند.

امیر بابلی در ادامه افزود: مهمترین هدف اداره بهداشت، امداد و درمان کمک‌رسانی و مردم‌یاری در شرایط سخت است و در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا با اشاره به فعالیت‌های این اداره از سال 95 تا 97 در حوزه مردم‌یاری افزود: از سال 95 تاکنون خدمات‌رسانی در قالب تیم‌های پزشکی در تربت جام، زاهدان، کرمان، شیراز، بستان آباد، نوجین در استان فارس، اربعین، سرپل ذهاب و... انجام شده است.

امیر بابلی در خاتمه گفت: در زلزله کرمانشاه هوانیروز ارتش 557 سورتی پرواز انجام داد و 950 مجروح را جابجا کرد.

امیر سلمانی معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش هم در این مراسم با اشاره به اینکه امنیت و سلامت دو مقوله مهم است، اظهار داشت: یکی از هزاران برکات انقلاب اسلامی این است که توانستیم فعل‌های «خواستن» و «ما می‌توانیم» را در جامعه ساری و جاری کنیم. هر جا ایمان و اخلاص در کار بوده ما بزرگترین کارها را انجام دادیم و این موضوع را در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امروز در ماموریت‌های اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا دیده می‌شود که نمونه بارز آن زلزله کرمانشاه بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار