شلیک موشک بالستیک یمن به سوی پایگاه هوایی عربستان در «جیزان»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک دیگر به سوی پایگاه هوایی عربستان در «جیزان» شلیک کرد.
کد خبر: ۲۹۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ - 09May 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک منبع آگاه نظامی یمن امروز اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، امروز (چهارشنبه) یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر 1» را به سوی یک پایگاه هوایی در «جیزان» شلیک کرده است و این موشک با دقت به هدف اصابت کرده است.

پایگاه خبری «انصارالله» با انتشار این خبر نوشت که این اقدام در پاسخ به جنایات مستمر جنگنده‌های سعودی در یمن صورت گرفته است که آخرین آنها به هدف‌گیری دفتر ریاست‌جمهوری در صنعاء و کشته و زخمی شدن بیش از 90 تن از شهروندان یمنی باز می‌گردد.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای 4 انفجار در پایتخت ریاض خبر می‌دهند و گفته می‌شود که این انفجارها نیز مربوط به موشک‌های شلیک شده از سوی کمیته‌های مردمی یمن است و مقامات سعودی ادعا می‌کنند که 2 فروند از موشک‌های مذکور را رهگیری و منهدم کرده‌اند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به تداوم حملات و تجاوز چندین ساله ائتلاف سعودی - آمریکایی به مناطق مختلف یمن، مناطق مختلف در خاک عربستان بویژه تاسیسات نفتی آن و فرودگاه‌ها را هدف قرار می‌دهند و این مساله از بُعد اقتصادی فراتر از بُعد نظامی آن برای عربستان نگران‌‏کننده است.

«صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن پیش از شهادتش در حمله هوایی ائتلاف سعودی هشدار داده بود که سال 2018 میلادی سال موشک باران عربستان خواهد بود تا متجاوز سعودی دست از حملات خود بردارد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها