عملیات‌های پیش دستانه «الحشد» برای مقابله با حملات داعش به انتخابات عراق

هیأت الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که به منظور مقابله با حملات احتمالی داعش به انتخابات پارلمانی، عملیات‌های گسترده‌ای در غرب این کشور انجام داده است.
کد خبر: ۲۹۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ - 09May 2018

عملیات‌های پیش دستانه «الحشد» برای مقابله با حملات داعش به انتخابات عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نهاد الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که برای تأمین امنیت انتخابات پارلمانی این کشور، عملیات‌های موفق علیه عناصر باقیمانده گروه تروریستی انجام داده است.

الحشد الشعبی عراق امروز (چهراشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای متعلق به آن به همراه نیروهای امنیتی  عراق در عملیاتی منحصر به فردی در مرزهای مشترک این کشور با سوریه از ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ موفق شده‌اند مناطق «القائم»، «رواة»، «عماشات» و اطراف آن را از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است، تیپ‌های الحشد الشعبی به عملیات پاکسازی خانه‌ به خانه در این مناطق ادامه داده و همه مواضع و مقرهای داعش را منهدم کردند که در سایه این عملیات، امنیت مناطق عملیاتی بالا رفته و خانواده‌ها تواستند به منازل خود برگشته واز فرصت شرکت در انتخابات آتی استفاده کنند.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در همه مناطق این کشور در روز ۱۲ ماه می ( ۲۲ اردیبهشت) برگزار شود.

به گزارش وبگاه «فرات‌نیوز»، الحشد الشعبی تأکید کرد که یگان‌های پلیس محلی و ارتاش عراق با حمایت الحشد الشعبی مسئولیت تأمین امنیت مراکز شهرستان‌ها، ناحیه‌ها و مناطق نزدیک به صحرای غربی در استان الانبار را برعهده گرفتند تا این مناطق را برای انتخابات آماده کرده و خلأهای امنیتی را برطرف کنند.

فرماندهان میدانی الحشد الشعبی تاکید دارند که یکی از نتایج بستن مرزهای عراق با سوریه در نزدیکی شهر موصل، مرکز استان نینوی و استان الانبار و ریشه کن کردن کامل داعش این بود که امنیت انتخابات عراق که تا چند روز دیگر برگزاری خواهد شد، تأمین شود.

الحشدالشعبی عراق به فاصله چند روز بعد از سقوط شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق به دست داعش با فتوای آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی شیعیان عراق مبنی بر جهاد کفایی تشکیل شد و توانست به همراه سایر نیروهای عراقی مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار