تقریظ رهبر انقلاب «سرباز کوچک امام» را پُر فروش کرد

کتاب «سرباز کوچک امام» پس از تقریظ رهبر معظم انقلاب یکی از پرفروش‌‌ترین کتاب‌های نمایشگاه کتاب تهران شد.
کد خبر: ۲۹۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ - 09May 2018

تقریظ رهبر انقلاب «سرباز کوچک امام» را پُر فروش کردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «سرباز کوچک امام» خاطرات مهدی طحانیان پس از تقریظ رهبر معظم انقلاب یکی از پرفروش‌‌ترین کتاب‌های نمایشگاه کتاب تهران شد.

کتاب «سرباز کوچک امام» به بیان اتفاقات ریز و درشت زندگی مهدی طحانیان پرداخته؛ اتفاق‌های خواندنی و جذابی که در بسترهای متفاوتی روی می دهد و ذهن خواننده را به طرز ماهرانه ای به همراهی خویش دعوت می کند.

جذاب ترین بخش این خاطرات مربوط به سال های طولانی ای است که راوی در اردوگاه های نگهداری اسرای ایرانی در عراق سر می کرده است.

او به عنوان جوان ترین اسیر جنگی در زمان اسارتش به شدت کانون توجه بعثی ها بوده و به طبع آن شاهد ماجراهای تلخ و شیرینی است که در نوع خویش کم نظیر هستند. نقطه اوج این اتفاق ها ماجرای امتناع او از مصاحبه با «نصیرا شارما» یک زن خبرنگار هندی بی حجاب است.

چنین تصمیمی در شرایط وحشتناک و خفقان آور اسارت که جسارت بی مثالی می طلبید؛ توسط نوجوانی گرفته می شود که خود را سرباز و مطیع اوامر رهبرش می داند. زندگی اسارتی و ابتکارات ریز و درشتش، روابط و علقه های به وجود آمده میان او و رفقای دربندش، حوادث متفاوتی که حین اسارت بر اردوگاه ها سایه انداخته، تنها بخشی از فصول این کتاب است.

کتابی که به زعم کارشناسان این حوزه جامع ترین اثر خاطره نگاری به لحاظ حجم و محتوا در عرصه «اسارت» و «فرهنگ ایثار و مقاومت» به شمار می آید.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها