دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

ملت ایران برای برجام پاره‌شده هیچ بهایی قائل نیست/ رزمندگان اسلام بر توان تسلیحاتی خود بیفزایند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه اعتماد به اروپا جایز نیست، گفت: حوزه علمیه قم از رزمندگان اسلام می‌خواهد هر چه بیشتر بر توان رزمی، تسلیحاتی و نظامی خود بیافزایند.
کد خبر: ۲۹۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ - 09May 2018

ملت ایران برای برجام پاره‌شده هیچ بهایی قائل نیست/ رزمندگان اسلام بر توان تسلیحاتی خود بیفزایندبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله «محسن اراکی» امروز در تجمع اعتراض‌آمیز حوزویان علیه اقدامات خصمانه آمریکا که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با بیان اینکه در آیات قرآن کریم به پنج اصل اساسی در تعامل با بدعهدان اشاره شده است، اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم کافران به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و به همین علت نباید به آن‌ها اعتماد کرد.

‌وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها نسبت به قرارداد‌های خود بی‌توجه هستند، عنوان کرد: دولت مردان آمریکایی برای ارزش‌ها هیچ قیمتی قائل نیستند و به راحتی همه حرف‌ها و گفته‌های خود را فراموش می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به جایگاه کنونی ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: به افرادی که معتقد هستند می‌توانند با جنگ، ملت ایران را تهدید کنند می‌گوییم که پیروزی در جنگ به مؤمنان و پیروان رسول خدا (ص) اختصاص دارد و پیروزی مؤمنان بر کفار در آیات قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها افرادی هستند که بر اساس روایت‌های مختلف از حضرت محمد (ص) و آموزه‌های معتبرترین کتاب‌های حدیثی شیعه و سنی بر جهان پیروز می‌شوند و از یاران امام زمان (عج) و منتظران حضرت مهدی (عج) خواهند بود، این افراد کلید فتح جهان را در اختیار دارند و در رویارویی با جبهه کفر و استکبار پشت به دشمن نخواهند کرد.

اراکی با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها از جنگ در راه خدا خسته نمی‌شوند، گفت: این ملت از رسانه‌ها، جوسازی ناآگاهان و ملامت جاهلان هراسی به دل راه نمی‌دهد و همیشه حزب غالب و پیروز خواهد بود و این ویژگی ملت ایران در جنگ با صدام به خوبی به نمایش گذاشته شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها و بسیاری از کشور‌های مختلف در حمایت از رژیم بعثی تلاش‌های بسیاری کردند، اما در نتیجه دنیا مشاهده کرد که بسیجیان، سپاهیان، ارتشی‌ها و ملت ایران با مشت خود بر دهان آن‌ها کوباندند.

وی از تشکیل القاعده، داعش و جبهه‌النصر و به آشوب کشیدن کشور‌های اطراف ایران توسط استکبار جهانی یاد کرد و افزود: در عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه جنگ‌های مختلفی را مدیریت کردند، اما در نتیجه مدافعان حرم با مشت خود به دندان دشمنان کوبیدند و پای آن‌ها را از کشور‌های اطراف ایران بریدند و اثبات کردند که ملت ایران از شهید دادن خسته نشده است.

اراکی اظهار کرد: بسیجیان و رزمندگان دلتنگ مسیر جهاد و شهادت بودند که این مسیر از سمت سوریه و عراق باز شد و اکنون این نیرو‌ها برای جان‌فشانی در هر عرصه‌ای آماده فرمان رهبری هستند و مقابل گزینه نظامی دشمن آمادگی لازم را دارند چراکه ملت ایران از جنگ نمی‌ترسد.

وی گفت: ما همچنان به عهد خود با شهدا پایبند هستیم و در مسیر ایثار و شهادت حرکت می‌کنیم و همانگونه که می‌دانستیم آمریکا عهدشکنی می‌کند می‌دانیم که اروپا نیز عهدشکنی می‌کند به همین علت با اروپایی‌ها همراه نمی‌شویم.

اراکی با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست، عنوان کرد: ما اروپایی‌ها را طی ۴۰ سال اخیر در بسیاری از موارد آزموده‌ایم، اروپایی‌ها نیز در عرصه‌های مختلف در کنار آمریکایی‌ها مقابل ایران اسلامی ایستادند و این رویکرد آن‌ها در دوران جنگ، تحریم و برجام به خوبی قابل مشاهده بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد به اروپا جایز نیست، مطرح کرد: این افراد همانند آمریکایی‌ها عهدشکن هستند و باید مقابل خواسته‌های خصمانه آن‌ها ایستادگی و بر اساس منطق عقل و علم رفتار استقلال‌طلبانه خود را دنبال کنیم و اکنون رفتار درست یک رفتار عقلایی و بر اساس آموزه‌های دینی است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید به اروپا و آمریکا بفهمانیم که ما از تحریم نمی‌هراسیم چراکه مرد جنگ، مقاومت ایستادگی و صبر هستیم و تحریم‌های دوران جنگ را تحمل کرده و نسبت به تحریم‌های کنونی هراسی نداریم.

وی یادآور شد: در دورانی بهای نفت را به هشت دلار رساندند، به کشتی‌های نفتی حمله کردند و اجازه صادرات نفت را به ایران ندادند به همین علت بسیار ضعیف‌تر از شرایط کنونی بودیم، اما در کنار یکدیگر کشور را ساختیم و مقاومت کردیم.

اراکی با اشاره به اینکه ملت ایران درس مقاومت را به ملت‌های دیگر آموخته است، مطرح کرد: ایران مدرسه و دانشگاه مقاومت است و به‌عنوان مهد مقاومت در جهان شناخته می‌شود چراکه نسل جوان امروزی در دامن مقاومت پرورش یافته‌اند.

وی اضافه کرد: آمریکا و اروپا نباید ما را به تحریم مجدد تهدید کنند چراکه جوانان ایران اسلامی در دوران تحریم توانستند پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه هسته‌ای کسب کرده و به بزرگ‌ترین درجات علمی برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما می‌گوییم که از جنگ با دشمن هراسی نداریم چراکه ملت همچنان در مسیر خود ثابت قدم مانده است و برای برجامی که دشمن پاره کرده است هیچ بهایی قائل نیستیم.

وی ادامه داد: ترامپ و اروپاییان هم‌دست او، گمان نکنند که از جبهه اسلام و مقاومت پیشی گرفته‌اند چراکه این پیشی متعلق به ماست و آینده منطقه به دست ملت ایران رقم می‌خورد، ما توانستیم سوریه، عراق، لبنان و جبهه مقاومت فلسطین را حفظ کنیم و امروزه صهیونیست‌ها در محاصره جبهه مقاومت قرار دارند.

اراکی تصریح کرد: آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند دست برتر به مؤمنان تعلق دارد و آینده منطقه در اختیار ملت ایران است و توسط این ملت رقم زده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنان ملت در مسیر رهبری حرکت خود را دنبال می‌کند، گفت: حوزه علمیه قم، ملت ایران و رزمندگان مقاومت با رهبری عهد می‌بندند که بر اساس فرمایش ایشان عمل کنند و پیروزی مؤمنان عده‌ای الهی است که در صورت تبعیت از فرمایشات رهبری تحقق می‌یابد.

اراکی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها باید در انتظار ریخته شدن در دریا، درهم کوفته شدن و نابودی حتمی خود باشند، عنوان کرد: نابودی کفار این وعده الهی است که در قرآن کریم، انجیل و تورات مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم گوش به فرمان رهبری است و از تحریم و تهدید نمی‌هراسد و دل به برجام‌ها نمی‌بندد بلکه به دنبال نصرت الهی خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: استکبار باید بداند که خداوند همراه مؤمنان است و پیروزی بر خداوند متعال امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه قم از رزمندگان اسلام می‌خواهد هر چه بیشتر بر توان رزمی، تسلیحاتی و نظامی خود بیافزایند چراکه امروزه با افرادی روبرو هستیم که ما را تهدید به جنگ می‌کنند به همین علت باید بر برد و قدرت موشک‌ها بیافزاییم و در این صورت نه فقط دشمنان عقب‌نشینی می‌کند بلکه پشتیبان‌های او نیز از حرکت متوقف می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار