الحشد الشعبی عملیات پیشگیرانه در مرز با سوریه انجام داد

با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی عراق (22 اردیبهشت)، یگان‌های الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) عملیات پیشگیرانه خود را برای ایجاد امنیت و بستن روزنه‌های موجود در خط مرزی با سوریه به منظور جلوگیری از هر گونه حمله و تجاوز تروریستی در روز‌های آینده را بیشتر کردند.
کد خبر: ۲۹۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ - 10May 2018

الحشد الشعبی عملیات پیشگیرانه در مرز با سوریه انجام دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، این یگان‌ها در نوامبر 2017 (آبان- آذر /96) موفق به انجام عملیات ویژه در مرز‌های مشترک با سوریه (القائم و راوه و عکاشات در استان الانبار و تامین اطراف آن) شدند که به پیروزی بر تکفیری‌های داعش انجامید؛ الحشد الشعبی در این مناطق عملیات پاکسازی انجام داد که به نابود کردن مقر‌ها و مخفی‌گاه‌های تروریست‌های داعش انجامید.

این سلسله عملیات، ثبات امنیتی را در منطقه به ارمغان آورد و موجب شد تا خانواده‌های عراقی به خانه و کاشانه خود بازگرداند و همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با شرکت در انتخابات پارلمانی پیش رو، شریک هموطنان خود در دولت آتی این کشور باشند.

در این راستا یگان‌های پلیس محلی و ارتش عراق با هماهنگی الحشد الشعبی مسئولیت تامین امنیت مراکز انتخاباتی شهرستان‌ها و روستا‌ها و مناطق صحرای غربی استان الانبار (غرب عراق) برای انتخابات پارلمانی این کشور را برای جلوگیری از وقوع هر اتفاقی به عهده گرفته‌اند.

فرماندهان الحشد الشعبی اعلام کردند که حمایت از مرز‌های عراق و سوریه در استان نینوی (سنجار و البعاج) و استان الانبار (القائم و راوه) و نابودی هسته‌های داعش به طور کامل که یکی از نتیجه‌های آن تامین امنیت انتخاباتی بود، در چند روز گذشته انجام شد.

گفتنی است که «ابومهدی المهندس» جانشین رئیس الحشد الشعبی در روز سوم بهمن 96 اعلام کرده بود که نیرو‌های الحشد الشعبی تامین امنیت مناطق و راه‌های مهم در مرز عراق و سوریه را بر عهده دارد و الحشد الشعبی با همکاری نیرو‌های امنیتی عراق آماده دفاع در برابر هرگونه حمله‌ای است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار