در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری خانه کتاب و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح شد؛

حسینی‌پور: کتابخانه‌ موزه‌های دفاع مقدس سراسر کشور را تجهیز می‌کنیم/ جعفری: از مولفان و ناشران دفاع مقدس تجلیل می‌شود

تفاهمنامه همکاری بین خانه کتاب و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امضا شد.
کد خبر: ۲۹۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ - 12May 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین موسسه خانه کتاب و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب و علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در غرفه موسسه خانه کتاب در سی‌ و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

«نیکنام حسینی‌پور» در ابتدای این آیین اهداف امضای تفاهم‌نامه با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را برشمرد و اظهار داشت: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و معرفی تازه‌های این حوزه، برگزاری نشست‌های نکوداشت نویسندگان حوزه مقاومت، حضور نویسندگان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه نویسندگان حوزه کودک و نوجوان با هدف بازدید از این مجموعه و تولید اثر از‌ جمله اهداف امضا این تفاهم‌نامه است.

حسینی‌پور ادامه داد: هزار و 100 عنوان کتاب شامل موضوعات مختلف با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شامل تازه‌های نشر این حوزه به کتابخانه تخصصی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شنبه 22 اردیبهشت‌ماه اهدا می‌شود. این برنامه‌ها با توجه به هماهنگی با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین هزینه خرید کتاب تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: کتابخانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس طی سال از انبار معاونت فرهنگی تجهیز خواهد شد. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در شهرهای مختلف کشور سال‌های آینده اهدا کتاب به سایر استان‌ها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

«علی‌اصغر جعفری» در ادامه این مراسم با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه با موسسه خانه کتاب در تقویت جریان تولید کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش موثری دارد، اظهار داشت: موسسه خانه کتاب از‌   جمله نهادهای موفق مدیریت نشر کشور است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ مشترک با موسسه خانه کتاب علاوه بر حوزه توسعه نشر کتاب شامل موضوعات دیگری نیز می‌شود. نقد کتاب، تجلیل از بزرگان حوزه نشر و برگزیدگان کتاب سال جمهوری اسلامی، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ذیل امضای این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود. مجموعه‌ای از فعالیت‌های متعددی که به ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی به‌ویژه در حوزه مقاومت و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کمک می‌کند را دنبال می‌کنیم.

جعفری افزود: موسسه خانه کتاب، گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است. امیدواریم دو مجموعه موسسه خانه کتاب و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ظرفیت‌های یکدیگر را تکمیل کنند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مجموعه موزه در اختیار پژوهشگران قرار دارد که قرار است ارتقا پیدا کند.

جعفری با اشاره به خدمات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به پژوهشگران گفت: موضوع حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری در دو حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیگیری می‌شود همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بنا داریم زمینه تجلیل از مولفان، ناشران و برگزیدگان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری سلسله برنامه‌های «چهل شاهد» از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سلسله برنامه‌های چهل شاهد هر هفته با موضوع انقلاب اسلامی و با حضور نخبگان، اندیشمندان و پیشکسوتان این حوزه کتاب‌هایی که در زمینه‌های مختلف با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نقد و بررسی می‌کند.

جعفری همچنین از موسسه خانه کتاب به دلیل پیشگامی در موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشکر کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار