مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

مراکز فرهنگی دفاع مقدس سرمایه‌گذاری بزرگ فرهنگی هستند

«محمدحسن سلامی» گفت: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع‌مقدس و پروژه‌هایی از این دست، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ فرهنگی هستند.
کد خبر: ۲۹۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ - 19May 2018

مراکز فرهنگی دفاع مقدس سرمایه‌گذاری بزرگ فرهنگی هستند

«محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس شرق کشور است، اظهار داشت: این مجموعه با هدف شناسایی، حفظ و نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و معرفی دستاورد‌های عظیم این حماسه بزرگ با بهره‌گیری از آموزه‌ها و ارزش‌های بومی معماری سنتی ایرانی، اسلامی و هنر ادبیات و فناوری اطلاعات و آثار دفاع مقدس به ویژه برای نسل‌های آینده در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار، همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۵ به استان مطرح شد و ایشان دستور پیگیری این پروژه را به دولت صادر فرمودند و سپس این طرح در هیأت دولت مورد تصویب قرار گرفت و عملا کار احداث فیزیکی این مجموعه آغاز شد.

سلامی با اشاره به اهمیت این پروژه و نقش آن در معرفی و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس و پروژه‌هایی از این دست سرمایه‌گذاری‌های بزرگ فرهنگی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، قرار گرفتن این مرکز فرهنگی در مسیر زائرین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را یک فرصت ویژه برشمرد و افزود: با راه‌اندازی و تکمیل این مجموعه، تلاش می‌شود علاوه بر جمعیت سمنان و جلب و جذب دوستداران فرهنگ دفاع مقدس، زمینه جذب و بهره‌برداری زوار حرم رضوی (ع) و گردشگرانی که از این محور پرتردد عبور می‌کنند نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان شامل سـردر، صحن تاریخ، میدان شروع جنگ تحمیلی، ساختمان مرکزی موزه، شهر نمادین، محل بدرقه و اعزام، عقبه جبهه، شب عملیات، منطقه عملیات «طریق‌القدس»، شهید گمنام، یادمان سه هزار شهید استان سمنان، عرصه خودباوری، عرصه نبرد و دفاع دریایی، ساختمان مرکز و... است که هر کدام از این ابعاد، در طراحی بخش‌های مختلف ساختمان موزه و نیز محوطه‌سازی پیرامون آن تاثیرگذار خواهد بود.

سلامی گفت: در مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس چنانچه موضوعات مربوط به دفاع مقدس را خوب تبیین کرده باشند، بطوری‌که نسل جدید بتوانند با دیدن و مشاهده آن، مسائل مربوط به زمان دفاع مقدس را درک کنند، خیلی می‌تواند در درک مفاهیم ادبیات و معارف دفاع مقدس اثرگذار باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اهمیت مراکز‌ فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس، گفت: استان سمنان با توجه به حضور فعال در جنگ تحمیلی، باید نقش خود را در آن دوران به نحوه شایسته به نسل حاضر جامعه معرفی کند و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز یکی از مراکز تاثیرگذار در انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است و جوانان با بازدید از این مرکز، می‌توانند آثار و نشانه‌های جان باختن در راه عقاید و باور‌های انقلاب را لمس کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار