به میزبانی کرمانشاه؛

ششمین جشنواره تئاتر ملی «ایثار» آغاز به‌کار کرد

ششمین جشنواره تئاتر ملی «ایثار» به میزبانی استان کرمانشاه و با حضور هنرمندان شرکت کننده از سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۲۹۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ - 12May 2018

آغاز به کارششمین جشنواره تئاتر ملی ایثاربه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «هادی عسگری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اظهار داشت: ششمین جشنواره تئاتر ملی «ایثار» به میزبانی استان کرمانشاه و با حضور هنرمندان شرکت کننده از سراسر کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دومین‌بار است که میزبان این جشنواره است، افزود: در این جشنواره که از امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، در ۲ بخش «صحنه‌ای» و «خیابانی» اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام عسگری از برگزاری ۵۶ اجرای صحنه‌ای و خیابانی در این جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد، ۴۲ اجرا خیابانی است که در محوطه بازار کرمانشاه مقابل هتل «پارسیان» و محوطه باز مجتمع فرهنگی و هنری «انتظار» انجام خواهد شد؛ همچنین ۱۴ نمایش نیز صحنه‌ای است که توسط هنرمندان شهر‌های «اندیمشک»، «تهران»، «شیراز»، «ایلام»، «مشهد»، «یاسوج»، «بوشهر»، «کرمانشاه» و «میناب» آن را در مجتمع‌های «شهید آوینی» و «انتظار کرمانشاه» به روی صحنه می‌رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله کارگاه نمایش درمانی و روانشناسی در حاشیه برگزاری این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ابزار هنر است.

وی افزود: فراخوان این جشنواره پاییز ۹۶ با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده‌های شاهد و ایثارگر اعلام‌ شده بود که در نهایت ۵۶۸ اثر ارسال شد و از این تعداد، ۳۹۰ نمایش‌نامه صحنه‌ای و ۱۷۸ نمایشنامه خیابانی بود.

حجت‌الاسلام عسگری گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره، روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تالار مجتمع فرهنگی هنری «انتظار» برگزار خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، شرکت‌کنندگان در این جشنواره، صبح امروز (شنبه) در گلزارشهدای کرمانشاه حاضر شدند و به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار