مخالفت برخی گروه های شورشی با حمله امریکا به سوریه

علاوه بر مخالفت های جهانی و اعتراضات داخل امریکا با حمله نظامی علیه سوریه، برخی از گروه های شورشیان سوریه نیز مخالف مداخله نظامی امریکا در این کشور هستند.
کد خبر: ۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲ - 08September 2013

مخالفت برخی گروه های شورشی با حمله امریکا به سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که امریکا به بهانه و اتهام استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی و با هدف کمک به شورشیان در مقابل بشار اسد در پی حمله به سوریه می باشد، در روزهای اخیر شاهد بروز اختلافاتی میان گروه های شورشی در رابطه با موافقت و میزان استقبال از مداخله امریکا در این کشور می باشیم.

"راشا تودی" در این خصوص نوشت: برخی از گروه های شورشی مانند "جبهه اسلامی سوریه" با بیان اینکه امریکا تنها در پی تعقیب منافع خود می باشد مخالفت خود را با مداخله این کشور در سوریه اعلام کرده اند.

این گروه شورشی با صدور بیانیه ای که در صفحه فیس بوک آن نیز منتشر شده است، اعلام کرده است پیروان این جبهه اسلامی سوریه از مداخله نظامی امریکا در سوریه استقبال نمی کنند و معتقدند امریکا تنها در پی تعقیب منافع خود و نه نیازهای مردم سوریه است.

همچنین با وجود تلاش های گسترده برخی گروه ها برای تحریک امریکا برای حمله به سوریه، یکی دیگر از گروه های شورشی با صدور بیانیه ای که در اینترنت نیز منتشر شده است، اعلام کرد: "حمله غرب در سوریه تجاوز دیگری علیه مسلمانان است و ما آن را رد می کنیم".

گفتنی است هر چند امریکا اعلام می کند تلاش دارد با هدف کمک به شورشیان در سوریه مداخله نظامی خود را آغاز نماید ولی به نظر می رسد حتی میان گروه های شورشی نیز اجماع کافی برای مداخله امریکا در سوریه وجود ندارد و برخی از این گروه ها با وجود مخالفت گسترده با دولت بشار اسد نسبت به سیاست های امریکا خوشبین نیستند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار