بنایی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مذاکره با آمریکا اشتباه بود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد آمریکا در برجام به کسانی که گمان می‌کردند آمریکایی‌ها دلسوز مردم ما هستند، نشان داد که نه‌تنها منفعتی از طرف آن‌ها شامل حال کشور ما نمی‌شود، بلکه تمام توجه ترامپ به ضربه زدن به ایران معطوف است.
کد خبر: ۲۹۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ - 13May 2018

/«حمید بنایی» نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، پیروزی انقلاب اسلامی را مهم‌ترین عامل دشمنی این کشور با ایران دانست و اظهار داشت: برجام هیچ تاثیری در رونق اقتصادی و معیشت مردم ما نداشت؛ هم‌اکنون که ترامپ از این قرارداد بین‌المللی خارج شده است، هیچ اتفاقی در امورات کشور ما نخواهد افتاد.

وی افزود: ترامپ با این اقدام به برخی از مسوولانی که به آمریکایی‌ها اعتماد کرده بودند و حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور را در گرو ارتباط با این کشور می‌دانستند، ثابت کرد که از ابتدا مذاکره با آمریکا خطا بود.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه ما در طول اجرای برجام به جهان ثابت کردیم که اهل تعامل سازنده هستیم، خاطرنشان کرد: اینکه ما در برجام به تمام تعهدات خود عمل کردیم به این معنا نیست که هرچه آمریکا خواست ما انجام دهیم؛ چراکه ظلم‌ستیزی از مهم‌ترین آرمان‌های امام راحل و از دستاوردهای انقلاب است.

وی با اشاره به قدرت نیروهای مسلح و توان دفاعی کشورمان گفت: یکی از علت‌هایی که ترامپ را خشمگین و در نتیجه وادار به خروج از برجام کرد، اقتدار ما در زمینه دفاعی است؛ لذا آمریکا تلاش می‌کند تا به طرق مختلف میان ملت و حاکمیت جمهوری اسلامی شکاف ایجاد کند و در امور نظامی و تسلیحاتی ما نفوذ و برای ما در این زمینه تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم شهرستان گناباد در مجلس شورای اسلامی پیروی مسوولان نظام از رهنمودهای مقام معظم رهبری را باعث موفقیت‌ها و پیروزی‌های کشور دانست و گفت: تیم مذاکره کننده ما برای به نتیجه رسیدن برجام کم‌کاری نکرد؛ اما باید به این مهم که آمریکا پایبند به هیچ قراردادی نیست، توجه بیشتری می‌کرد.

وی با اشاره به ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خیرخواهی برای ملت ایران یادآور شد: عملکرد آمریکا در برجام به کسانی که گمان می‌کردند آمریکایی‌ها دلسوز مردم ما هستند، نشان داد که نه‌تنها سود و منفعتی از طرف آن‌ها شامل حال کشور ما نمی‌شود، بلکه تمام توجه ترامپ به ضربه زدن به ایران معطوف است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار