امضای تفاهم‌نامه همکاری بین نیروی انتظامی و وزارت بهداشت

تفاهم‌نامه همکاری بین نیروی انتظامی و وزارت بهداشت توسط فرمانده ناجا و وزیر بهداشت به امضا رسید.
کد خبر: ۲۹۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ - 12May 2018

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین نیروی انتظامی و وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، تفاهم‌نامه همکاری بین نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا و «سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت به امضا رسید.

قاضی‌زاده هاشمی در این زمینه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تفاهم‌نامه کمک‌ شایانی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار مشترک بین انسان و دام، جلوگیری از گسترش شایعه‌ها در فضای مجازی و جلوگیری از قاچاق دارو خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: همچنین در این تفاهم‌نامه بر موضوع جلوگیری از اعتیاد و عواملی که باعث تشدید آسیب‌های اجتماعی می‌شود، تاکید شده است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در گذشته کارهای مشترک زیادی با نیروی انتظامی در مناطق حاشیه‌نشین و مرزها انجام دادیم و کمک‌های خوبی به مردم مناطق محروم صورت گرفته است که در این تفاهم‌نامه این کمک‌ها هدفمندتر و منظم‌تر شده‌اند.

وزیر بهداشت افزود: در این تفاهم‌نامه وزارت بهداشت تعهداتی در خصوص خدمات‌رسانی به کارکنان ناجا و کمک به تجهیز و ساخت بیمارستان‌های در حال احداث ناجا دارد.

قاضی زاده هاشمی همچنین در خصوص تجمع شماره‌های دستگاه‌های امدادی در کشور عنوان کرد: تجمع شماره‌های اورژانس پزشکی، هلال احمر و نیروی انتظامی از جمله خواسته‌های ماست و در این خصوص مطالعاتی هم انجام و طرح آن به مجلس ارائه شده و نیازمند تایید مجلس شورای اسلامی است.

وی در خصوص تبلیغات دارو و مکمل‌های آن در شبکه‌های ماهواره‌ای خاطرنشان کرد: در فضای مجازی و ماهواره تبلیغاتی در خصوص دارو و مکمل‌ها انجام می‌شود که اکثر آن داروها تقلبی هستند و می‌طلبد در این خصوص وزارت ارتباطات، پلیس فتا و قوه قضاییه فعالیت‌هایی انجام دهند.

وزیر بهداشت در رابطه با فروش داروی غیرمجاز در ناصر خسرو هم گفت: خوشبختانه دارو و مکمل‌هایی که امروز پزشکان تجویز می‌کنند در کشور وجود دارد. ما خودمان مکمل تولید می‌کنیم و داروهایی که در ناصر خسرو فروخته می‌شود، قاچاق است و باید با آن برخورد شود. خوشبختانه امروز 70 درصد دارو‌ها دارای هولوگرام هستند و از این طریق می‌توان اطلاعات کامل دارو و قیمت آن را به دست آورد.

سردار اشتری نیز در جمع خبرنگاران گفت: تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید، از مدت‌ها قبل با ساعت‌ها کار کارشناسی شده تهیه شده بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با امضا این تفاهم‌نامه که باعث تبادل اطلاعات می‌شود، بتوانیم کمک‌های بیشتری به مردم و کارکنان ناجا داشته باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به تنوع ماموریت‌های نیروی انتظامی در کشور عنوان کرد: حضور نیروهای درمانی در سطح کشور و در کنار کارکنان ناجا یکی از مهمترین نیازهای ناجا به شمار می‌آید. با امضای این تفاهم‌نامه امیدواریم سطح کمک‌های خود در مناطق محروم و مناطق مرزی را گسترش دهیم و به مردم این مناطق هم خدمات پزشکی رایگان ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار