انتخابات پارلمانی عراق؛

خبر حمله تروریستی داعش در کرکوک تکذیب شد

پلیس استان کرکوک عراق، خبر حمله داعش به نیرو‌های پلیس این استان و کشته و زخمی شدن ۸ تن را تکذیب کرد.
کد خبر: ۲۹۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ - 12May 2018

خبر حمله تروریستی داعش در کرکوک تکذیب شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، پلیس استان کرکوک عراق، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر حمله داعش به نیرو‌های پلیس در جنوب غرب این استان را تکذیب کرد.

«افراسیاب کامل» سخنگوی فرماندهی پلیس کرکوک در گفت‌وگو با پایگاه خبری «موازین‌نیوز»، اظهار داشت: ما حمله داعش به نیرو‌های پلیس فدرال در کرکوک را تکذیب می‌کنیم و انتشار این خبر در شرایط کنونی مغرضانه بوده و هدف از آن متزلزل کردن روند انتخابات پارلمانی جاری در این استان است. امنیت کاملا در کرکوک برقرار است و وضعیت طبیعی است و هیچ شکاف و مشکل امنیتی به وجود نیامده است.

این در حالی است که برخی منابع رسانه‌ای، امروز اعلام کردند که در حمله عناصر داعش به ایست‌های امنیتی در استان کرکوک، همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی شش نیروی امنیتی عراق شهید و 2 تن دیگر زخمی شده‌اند.

از ساعت هفت صبح امروز (به وقت بغداد)، مراکز رای‌گیری در 18 استان این کشور به روی مردم گشوده شد تا آرای خود را برای تشکیل چهارمین پارلمان عراق پس از سقوط صدام به صندوق اندازند و صاحبان 328 کرسی پارلمانی را تعیین کنند.

از آنجا که نظام سیاسی عراق، پارلمانی است و ترکیب نهایی پارلمان مستقیما در انتخاب رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و همچنین ساختار کابینه تاثیرگذار است، این انتخابات همواره از اهمیت زیادی در عراق برخوردار بوده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها