بعد از کودتای ۲۰۱۶ نافرجام ترکیه؛

انگلیس یک میلیارد د‎لار سلاح به ترکیه فروخته است

انگلیس با وجود انتقاد اروپا از عملکرد حقوق بشری ترکیه در برخورد با عاملان کودتای 2016، در اقدامی دوگانه بیش از یک میلیارد دلار سلاح به این کشور فروخته است.
کد خبر: ۲۹۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ - 12May 2018

انگلیس یک میلیارد د‎لار سلاح به ترکیه فروخته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «میدلیست آی» در گزارشی اختصاصی از رویکرد دوگانه اروپایی‌ها در برخورد با ترکیه خبر داد و اعلام کرد از زمان وقوع کودتای نافرجام 2016، انگلیس بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات به دولت آنکارا فروخته است!

این درحالی است که سرکوب کودتای ترکیه تا امروز، موجی از بازداشت و اخراج کارکنان دولت از نظامی گرفته تا قضات و فرهنگیان و کسبه عادی را در پی داشته و همین امر موجب شده تا اروپا نوک پیکان انتقاد خود را به سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور بگیرد. عدم رعایت مسائل حقوق بشری از سوی ترکیه تا حدی از جانب اروپایی‌ها مهم جلوه داده شد که طرح عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را نیز به حاشیه راند و بعد‌ها هم وقتی پای برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه به نفع تغییر نظام پارلمانی به ریاستی و افزایش حدود اختیارات اردوغان پیش آمد؛ همین اروپایی‌ها با تکرار بهانه‌های حقوق بشری خود، مانع از سخنرانی مقامات آنکارا در راستای تبلیغ به نفع همه‌پرسی شدند.

با‌ این‌ حساب، اگرچه انگلیس یکی از تامین‌کنندگان سلاح منطقه محسوب می‌شود؛ رفتارش در واگذاری تسلیحات به ترکیه مغایر با ژست این روز‌های اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها