سردار کارگر در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

ضرورت عرضه هرچه بیشتر کتاب‌های دفاع مقدسی در نمایشگاه کتاب تهران

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه طی سه سال گذشته هزار و 500 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس توسط این بنیاد منتشر شده است، بر لزوم عرضه هرچه بیشتر کتاب‌های دفاع مقدسی در نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ - 12May 2018

ضرورت عرضه هرچه بیشتر کتاب‌های دفاع مقدسی در نمایشگاه کتاب تهرانسردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال‌های گذشته به لحاظ کمّی و کیفی تغییرات خوبی داشته است؛ اما در حوزه دفاع مقدس انتظار من بیشتر از آنچه که در این نمایشگاه دیدم بود؛ چون حوزه دفاع مقدس بیشتر از این می‌تواند به لحاظ کمی و کیفی ظرفیت تولیدات ادبی داشته باشد.

وی افزود: طی صحبت‌هایی که با فعالان حوزه ادبیات انجام شد، آن‌ها قول دادند سال‌های آینده هم از نظر مکانی که ناشران دفاع مقدس در آن قرار دارند و هم از نظر تیراژ وضعیت بهتر شود.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سه سال گذشته، حدود هزار و 500 عنوان کتاب منتشر شده است، اما در این نمایشگاه کتاب‌های دفاع مقدس به خوبی دیده نمی‌شوند. امیدواریم سال آینده وضعیت بهتر شود و انتظار هم همین است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: رویکرد ناشرین باید بدین‌گونه باشد که کتاب‌ها با کاغذهای نازک‌تر و سبک‌تر منتشر شود؛ زیرا کتاب‌های سنگین و با کاغذهای گلاسه برای کتابخوانی مشکل است و بیشتر جنبه تزیینی پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: در بخش کودک و نوجوان در رابطه با ادبیات دفاع مقدس، کارهای خوبی انجام شده، ولی انتظار بیش از این است؛ لذا امیدواریم سال آینده وضع موجود بهتر شود.

سردار کارگر همچنین گفت: اینکه محل امسال نمایشگاه کتاب، مصلای امام خمینی (ره) انتخاب شده، کمک کرده تا نمایشگاه بازدیدکننده‌های زیادی داشته باشد، به نحوی که طبق گفته مسئولان میزان بازدیدکننده‌ها 20 درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص جذب مخاطب در بخش کتاب دفاع مقدس هم گفت: یکی از کارهایی که می‌تواند تاثیرگذار باشد، فعالیت در حوزه کودک و نوجوان است که باید فعالیت بیشتری در این حوزه انجام دهیم؛ علاوه بر این کتاب‌های دفاع مقدسی را باید به زبان امروزی بنگاریم و سعی کنیم سبک زندگی رزمندگان را بازگو کنیم؛ زیرا این موضوع برای جوانان جذاب و اثرگذار است. کتاب شهید ابراهیم هادی مورد توجه بسیاری از جوانان قرار گرفته است و باید تلاش کنیم تا سبک زندگی شهدا، رزمندگان و ایثارگران را در کتاب‌ها به جامعه معرفی کنیم.

سردار کارگر همچنین تاکید کرد: نباید اغراق و تحریف در کتاب‌های دفاع مقدس وجود داشته باشد. فرماندهان، رزمندگان و شهدای دفاع مقدس را باید به گونه‌ای معرفی کنیم که دست‌یافتنی باشند. اگر دست‌نیافتنی باشند، کتاب‌ها هم فروش خوبی نخواهند داشت.

وی درباره تاثیر صفحه‌آرایی و طراحی جلد در میزان فروش کتاب‌ها هم گفت: اولین موضوعی که باعث ایجاد جذابیت می‌شود، جلد روی کتاب و قیمت آن است؛ باید قیمت را تا حد امکان پایین اما کیفیت را بالا نگاه داشت. کتاب‌ها هم به گونه‌ای باشد که خواننده با خواندن کتاب به لحاظ بصری لذت ببرد. اگر کتاب جلد خوبی نداشته باشد، مخاطب در همان نگاه اول بی‌انگیزه می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار