در بازدید سردار کارگر از نمایشگاه بین المللی کتاب مطرح شد؛

حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ناشران دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر حمایت این بنیاد از ناشران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: مدل جنگ ما در دفاع مقدس الگویی برای سایر ملل در دفاع از سرزمین‌شان شد.
کد خبر: ۲۹۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ - 12May 2018

حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ناشران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (شنبه ۲۲ اردیبهشت) ضمن بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در غرفه انتشارات «پیام آزادگان» با بیان اینکه امسال کتاب‌های این انتشارات در یادمان‌های دفاع مقدس توزیع شد، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که این انتشارات در ادامه فعالیت خود دارد، پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای مشترک با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شود تا بلکه نتیجه آن منجر به بهبود ادامه فعالیت انتشارات «پیام آزادگان» شود.

وی همچنین در غرفه «خانه کتاب» هم بیان داشت: همان‌گونه که «خانه کتاب» برای سایر حوزه‌ها فصلنامه و منابعی را منتشر کرده است، می‌بایست کار مشابهی نطیر این هم در مورد دفاع مقدس انجام دهد؛ البته برای تحقق این موضوع همکاری بین «خانه کتاب» و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضروری است.

سردار کارگر در بازدید از انتشارات انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس هم بیان داشت: کار استانی را با جدیت ادامه دهید و برای همکاری بیشتر نیز به ادارات کل بنیاد در استان‌ها نامه‌ای مبنی بر همکاری آن‌ها با این انجمن خواهیم زد.

وی در ادامه با حضور در غرفه انتشارات انقلاب اسلامی عنوان کرد: اینکه انتشار کتاب‌ها را بیشتر به سمت نرم‌افزار‌های چندرسانه‌ای سوق دهیم، استفاده از این فناوری سرعت ضعیف شدن چشم‌ها را افزایش می‌دهد، اما کتاب را می‌توان به دست گرفت و مطالعه کرد و در عین حال مانع از سرعت زیادِ ضعیف شدن چشم‌ها می‌شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: برای اینکه کتاب‌های این انتشارات در یادمان‌های دفاع مقدس به فروش گذاشته شوند، می‌بایست تفاهم‌نامه‌ای با دبیر ستاد مرکزی راهیان نور منعقد شود.

وی همچنین در دیدار با مسئولان غرفه «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» با اشاره به ضرورت کمک به این انتشارات، بیان داشت: یکی از وظایف موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالیت در مورد انقلاب اسلامی است و بر این اساس باید ۲۰ درصد از فعالیت‌های این موزه درباره انقلاب اسلامی باشد.

سردار کارگر در غرفه «روایت فتح» هم گفت: «روایت فتح» فراموش‌نشدنی است و اسم آن باید همیشه باقی بماند تا الگویی برای دیگران باشد.

وی در دیدار با غرفه‌داران انتشارات «ستاره‌ها» هم با بیان اینکه ۴۵ هزار راوی دفاع مقدس داریم، اظهار داشت: کتاب‌هایی که در خصوص روایتگری دفاع مقدس منتشر می‌کنید، چنانچه با ستاد مرکزی راهیان نور به تفاهمی برسید و آرم آن‌ها را هم بر روی کتاب‌هایی که در این رابطه منتشر می‌شود، درج کنید، راویان به کتاب‌های انتشارات «ستاره‌ها» اعتماد بیشتری می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ابتدای این بازدید در دیدار با رضوانی مسئول کمیته تشریفات نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اظهار داشت: یکی از نتایج برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) افزایش بازدیدکننده‌هاست که طبق آمار باعث شده تا 65 درصد بازدیدکنندگان این نمایشگاه از مردم تهران باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله تامین کاغذ باید برای ناشران حل شود، افزود: جلد و کاغذ کتاب‌ها باید به گونه ای باشند که حمل و مطالعه آن‌ها به راحتی صورت گیرد به عنوان مثال کتاب‌هایی مانند اشعار سعدی و حافظ چاپ می شود که به لحاظ نوع کاغذ و جلد آن بیشتر جنبه تزیینی دارند و به همین دلیل کسی هم آنها را مطالعه نمی‌کند.

سردار کارگر اضافه کرد: همواره می‌توان گفت که فیلم و کتاب دفاع مقدس جزو پر فروش‌ترین‌ها بوده‌اند، اما با این حال اگر دفاع مقدس را به صورت خام به مردم معرفی کنیم، استقبالی از آن صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: مدل جنگ ما در دفاع مقدس الگویی برای سایر ملل در دفاع از سرزمین‌شان شد به نحوی که مردم سوریه و عراق با استفاده از مدل دفاع مقدس توانستند علیه تکفیری‌ها به پیروزی دست یابند.

در حاشیه این بازدید‌ها سردار کارگر در دیدار حمید داودآبادی نویسنده دفاع مقدس از وی خواست کتاب «دیدم که جانم می‌رود» را به عنوان یادگاری امضا کند که وی با اشتیاق کامل کتاب مورد اشاره را امضاء و هدیه کرد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها