رحیم‌پورازغدی:

آمریکا به دنبال تک قطبی سازی جهان است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:آمریکا به دنبال ایجاد و پیگیری نظام تک قطبی است.
کد خبر: ۲۹۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ - 12May 2018

آمریکا به دنبال تک قطبی سازی جهان استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی عصر امروز در همایش افق نو در هتل الغدیر مشهد اظهار داشت: همه ما باید به تفاهمی جهانی دست یابیم که از ابعاد مختلف انسانی، گفتمان چند قطبی کنونی حاکم را جایگزین گفتمان تک قطبی سرمایه‌داری غرب کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: نظام سرمایه‌داری غرب و آمریکا به دنبال تک قطبی کردن جهان است، در مقابل تحقق این خواسته، مقاومت هایی پدیدار شدند. جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به عنوان تهدیدی ایدئولوژیک برای تحقق این خواسته غرب پدیدار شده است.

رحیم پور ازغدی افزود: امروز به تدریج با علم غیر فلسفی و فلسفه غیر علمی مواجهیم؛ فلسفه تبدیل به پیش داوری های ایدئولوژیک شده و علم نیز به ابرازی در خدمت صاحبان قدرت و ثروت درآمده است.

وی ادامه داد: ائتلافی جهانی باید شکل دهیم با هر قومیت، دین و مذهب و نگاه سیاسی، تا انحصار اقتصادی رسانه‌ای و نظامی غرب شکسته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: برای تحقق دوقطبی و چندقطبی کردن جهان نیازمند تقسیم کار هستیم تا یک صدا به گوش جهانیان نرسد، باید بتوان در برابر چند کمپانی سرمایه‌داری بزرگ که توانسته‌اند بر ابزار های محلی اعمال نفوذ نمایند، مقابله کرد.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: اعتراضات جهانی علیه آمریکا و غرب را باید وحدت‌بخشی و جهت‌دهی نماییم؛ توجه به پیشرفت انحصارهای خصوصی اقتصادی توسط غرب و چند قدرت خاص امری ضروری تلقی می‌شود و باید تلاش کنیم تا آنها تحریم شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار