بیانیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم؛

سیاست تقسیم کار بین اروپا و آمریکا، حرکت فرسایشی در برجام است

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز سیاست دشمن در برجام، حرکت فرسایشی و تقسیم کار بین آمریکا و اروپا برای نیل به هدف مشترک است.
کد خبر: ۲۹۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ - 13May 2018

سیاست تقسیم کار بین اروپا و آمریکا، حرکت فرسایشی در برجام استبه گزارش دفاع پرس از قم، بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت عهدشکنی آمریکا در برجام بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى‏ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا نَصیر»

هرگز یهودیان و مسیحیان از تو خشنود نمى‏‌شوند، مگر آن‌که از آیین آنان پیروى کنى. بگو هدایت خداست که هدایت [واقعى‏] است؛ و اگر پس از دانشى که به تو رسیده است باز از هوس‌هاى آنان پیروى کنى، آن وقت از ناحیه خدا نه سرپرستى خواهى داشت و نه یاورى.

این بیانیه افزوده است: امروز ایران اسلامی و مسئولان با عهدشکنی آشکار آمریکا مواجه گشته و حقانیت مواضع امام (ره) در مقابل این رژیم مستبد واضح و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اثبات گردید. اکنون مسئولان اجرایی کشور باید در مقابل خباثت‌های آمریکای جنایت‌کار و اروپای مکّار، هوشیارانه عمل کنند تا در این زمان سرافراز [شوند] و در تاریخ مورد لعن و نفرین آیندگان قرار نگیرند.

در فراز دیگری از این بیانیه تأکید شده است: امروز بر همگان آشکار شده که دل بستن به غرب و تعهد‌های توخالی آنان، همانند دل بستن به کدخدای خیالی قطعا برای ملت فایده‌ای نخواهد داشت، تنها منفعت این اعتماد به غرب، راضی کردن غرب‌گرایان و دل‌بستگان به اروپا است که آنان هم غالبا علقه‌ای به دین و ارزش‌های اسلامی ندارند.

بیانیه مزبور با اشاره به چند نکته تصریح کرده است: شعار «هیهات منّا الذّله» این امت، برخاسته از قیام امام حسین (ع) و شهدای عزیز این ملت است که در تعارض بین منافع مادی زودگذر دنیایی و حفظ عزت اسلامی، عزت ایران اسلامی برهمه امور دیگر مقدم است؛ منافع مردم در ایستادگی و عزت است و تسلیم در مقابل دشمنان جز ذلت و زبونی به دنبال نخواهد داشت.

این بیانیه اضافه کرده است: در اصرار بر مذاکره با آمریکا قطعا قصوراتی وجود داشته است که مقام معظم رهبری فرمودند: «خداوند از سر تقصیرات آن‌ها بگذرد، امید است با تجربه تلخی که اتفاق افتاد، صادقانه از مردم عذرخواهی کرده و از مسیر خطای خود برگشته و راه سربلندی و عزت اسلامی که همان خواست همه دلسوزان نظام است [را] در پیش گیرند».

فراز دیگری از بیانیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم حاکی از آن است: امروز که مقام معظم رهبری مثل گذشته تصمیم‌گیری را به مجلس شورای اسلامی واگذار نموده‌اند، هیئت رئیسه مجلس برای جبران گذشته، امروز نباید فریب وعده چند هفته‌ای برخی مسئولان را بخورند؛ بلکه با استواری مصالح کشور را دنبال کنند.

این بیانیه افزوده است: امروز سیاست دشمن، حرکت فرسایشی است و تقسیم کار بین آمریکا و اروپا برای هدف مشترک است [که] آمریکا از برجام خارج، اما برای آنکه ایران به موقعیت قبلی باز نگردد اروپا در نقش همراه وارد می‌شود، این سیاست موجب می‌شود [که] همچنان ایران معلق بماند و در عمل هم هر قراردادی به دلیل فشار آمریکا کنار گذاشته شود.

بیانیه مذکور همچنین تأکید کرده است: تضمین گرفتن از اروپا از چند هفته به چند ماه یا چند سال نیانجامد. گرچه در اجرای برجام قبل از تشکیل شورای نظارت بر برجام و رعایت شرایط مقام معظم رهبری با سرعت عجیبی و به صورت عجولانه سانترفیوژ‌ها نابود و قلب راکتور اراک پر از بتون گردید، این بار از شرایط رهبر عزیز انقلاب عبور نکرد و بدون گرفتن تضمین‌های لازم برجام را ادامه ندهید.

فراز پایانی این بیانیه عنوان کرده است: ضرورت دارد قرارداد‌های دیگری که ربطی به برجام ندارد و دولت آن‌ها را داوطلبانه برای ابراز حسن نیت اجراء کرده است به تعلیق در آورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار