معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهرستان‌های استان تهران:

بازتولید فرهنگ ایثار و شهادت سبب نهادینه کردن ارزش‌ها در بین نوجوانان می‌شود

امیر مرادی با اشاره به ضرورت انتقال ارزش‌ها و دانش‌های دینی و اسلامی به نسل‌های آینده گفت: بازتولید فرهنگ ایثار و شهادت جهت نهادینه کردن ارزش‌ها در بین نوجوانان ضروری است.
کد خبر: ۲۹۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ - 13May 2018

بازتولید فرهنگ ایثار و شهادت سبب نهادینه کردن ارزش‌ها در بین نوجوانان می‌شودبه گزارش دفاع پرس از تهران، امیر مرادی در نشست ستاد شاهد که با حضور عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان و فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد اظهار داشت: تبیین و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت از مکانیزم‌های دفاعی اسلام برای قوی‌تر کردن جامعه در برابر هجوم فرهنگ‌های بیگانه است.

وی بیان کرد: ایثارگری و شهادت‌طلبی نقش بسزایی در حفظ دین و ارزش‌های کشور ایفا می‌کند، مراکز آموزشی در سطوح مختلف بستر مناسبی برای ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ صحیح می‌باشند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران با اشاره به لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت افزود: آنچه در این زمان اهمیت دارد انتقال ارزش‌ها و دانش‌های دینی و اسلامی به نسل‌های آینده است و نخستین راه در انتقال فرهنگ از یک نسل به نسل دیگر، تعلیم و تربیت برخوردار از دانش و معرفت با استفاده از ریشه‌های ملی و بومی است.

مرادی تصریح کرد: بسیاری از صاحب‌نظران علوم دینی، جامعه‌شناسان و روانکاران از ضعف و کم‌رنگی ارزش‌های دینی، اخلاقی و نیز ارزش‌های فرهنگی در برخی از محیط‌های آموزشی نگرانند که بعضا ریشه این مشکلات به عدم توسعه فرهنگ دینی و ارزش‌های بنیادینی چون ایثارگری و شهادت در محیط‌های آموزشی و منابع آن برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه اولیاء آموزشی و فرهنگی نیازمندند برای رسیدن به نتایج مطلوب در ترویج فرهنگ ایثار، ابتدا از ویژگی‌های گروه‌های سنی آگاه شوند گفت: معرفت نخستین گام برای نفوذ در افراد است، در این زمینه آگاهی نسبت به نیازهای اساسی روانی، استعدادهای اصلی، علائق و گرایش‌های این گروه‌ها ضروری است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: برای ثبات و اشاعه فرهنگ ایثارگری در مراکز آموزشی، اولیای تعلیم و فرهنگ باید همواره درصدد غنی‌سازی فهم دینی و شناخت ملی باشند تا در برابر شناخت و فهم فرهنگ غیرخودی مقاوم و فعال باشد.

مرادی با اشاره به ضرورت بازتولید فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت بایستی بازتولید شود و در تولید آن، از ایثارگری‌های زمان انقلاب و جنگ الگو بگیریم، در این صورت هم فرهنگ جبهه را به نسل امروز انتقال دادیم و مناسبات نسلی را بر قرار کرده‌ایم و هم با تولید فرهنگ نوین ایثار استمرار چنین فرهنگی را تضمین می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها