آمادگی برای راهپیمایی میلیونی «بازگشت»؛ استقرار گردان‌های نظامی اسرائیل در غزه و کرانه باختری

رسانه‌های فلسطینی از آمادگی شهروندان فلسطین برای شرکت در راهپیمایی میلیونی در هفتادمین سالروز تشکیل موجودیت رژیم صهیونیستی خبر دادند.
کد خبر: ۲۹۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ - 13May 2018

آمادگی برای راهپیمایی میلیونی «بازگشت»؛ استقرار گردان‌های نظامی اسرائیل در غزه و کرانه باختریبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، در آستانه فرارسیدن هفتادمین سالگرد تشکیل موجودیت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس، شهروندان فلسطینی خود را برای برگزاری راهپیمایی‌های گسترده که راهپیمایی میلیونی «بازگشت» نامگذاری شده آماده می‌کنند.

کمیته ملی عالی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره روز جمعه از شهروندان فلسطینی خواست که در روز دوشنبه در راهپیمایی میلیونی بازگشت و شکستن محاصره در کرانه باختری، قدس، غزه، سرزمین‌های اشغالی 1948 میلادی و اردوگاه‌ها شرکت کنند.

این کمیته از همه سازمان‌های حقوقی در فلسطین و سراسر دنیا و رسانه‌های محلی و بین‌المللی خواست که در این روز حرکت ملت فلسطین را رصد و جنایات رژیم صهیونیستی علیه راهپیمایی‌های صلح‌آمیز مردمی را رسوا کنند تا این رژیم اشغالگر نتواند به جنایات خود ادامه دهد.

کمیته ملی عالی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره از همه ملت‌های عربی و اسلامی و دولت‌ها خواست که از ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق و تحقق اهداف مشروعشان در بازگشت و شکستن محاصره حمایت کرده و مسئولیت‌های ملی و اسلامی خود در حمایت از قدس در برابر یهودی‌سازی را انجام دهند.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز گفت که فلسطینیان هفتادمین سالروز نکبت را به نکبتی برای اسرائیل و پروژه صهیونیستی آن تبدیل خوهند کرد.

آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای غزه و کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی از بیم راهپیمایی‌های صلح‌آمیز فلسطینیان هزاران نیروی نظامی و تجهیزات جنگی را در مرزهای غزه و کرانه باختری اشغالی مستقر کرده است.

یک افسر بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی به روزنامه هاآرتص گفت که تظاهرات‌های فلسطینیان در روزهای چهاردهم و پانزدهم ماه جاری میلادی (24 و 25 اردیبهشت) با تظاهرات‌های قبل تفاوت دارد و پیش‌بینی می‌شود که این تظاهرات‌ها خشن‌تر از تظاهرات‌های قبل باشد.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند و از آن زمان تاکنون بیش از 50 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار