روایتی از خصوصیات اخلاقی شهید فیاض‌بخش

«محمدعلی» انسان خیری بود و به نیازمندان کمک فراوانی می‌کرد. به دیوار مطب‌اش کاغذی چسبانده بود که «حداکثر پرداختی 30 تومان است و هر شخصی توان پرداخت ندارد نیازی به دادن مبلغ نیست».
کد خبر: ۲۹۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ - 14May 2018

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، همسر شهید دکتر فیاض بخش به طور خلاصه به ویژگی‌های همسر خود اشاره کرد و اظهار داشت: شهید از خانواده مذهبی و اهل مطالعه و داری آگاهی بالایی بود و خودش مطالعات مذهبی و دروس حوزوی را مطالعه می‌کرد. خانواده وی در بازار در کار تجارت لوازم التحریر بودند و سطح مالی نسبتا خوبی داشتند. بعد از اتمام دوره پزشکی در ایام خدمت ازدواج ما شکل گرفت و بعد از چند سال در بیمارستان سینا مشغول به کار شدند.

روایت همسر شهید فیاض‌بخش از خصوصیات بارز اخلاقی او

همسر شهید عنوان داشت: محمدعلی انسان خیری بود و به نیازمندان کمک فراوانی می‌کرد. به دیوار مطب‌اش کاغذی چسبانده بود که «حداکثر پرداختی 30 تومان است و هر شخصی توان پرداخت ندارد نیازی به دادن مبلغ نیست». با داروخانه، فروشگاه‌ها و جاهای مختلف صحبت کرده بود که افراد نیازمند را به او معرفی کنند، تا به آنها کمک کند و من تمام این مسائل را بعد از شهادت ایشان فهمیدم.

وی افزود: در منزل ارتباط صمیمی و گرمی با خانواده داشت، در خانه جلسات مذهبی فراوانی برگزار می‌کرد و اصرار داشت تمامی افراد خانواده در جلسات مذهبی شرکت کنند و دو هفته یک بار ظهر جمعه جلسه‌ای در منزل برگزار می‌کرد و در آن مباحث مذهبی را خودش و برادر وی که حوزوی بودند تدریس می‌کردند.  در آن جلسه همه شرکت کننده‌ها باید یک حدیث حفظ می‌کردند و در جلسه توضیح می‌دادند و سایر افراد آن حدیث را حفظ و زمانی که به 100 حدیث می‌رسید آن‌ها را چاپ می‌کرد و در اختیار همگان قرار می‌داد.

همسر شهید فیاض‌بخش اضافه کرد: شهید به ورزش توجه ویژه‌ای داشت و اهل خانواده را تشویق به ورزش می‌کرد، در آن زمان وسایل ورزشی و استخر در منزل تهیه کرده بود و هفته‌ای یک بار ما را به کوه می‌برد و به دلیل وضع نامناسبی که سینما در آن زمان داشت، دکتر دستگاه آپارات خریداری کرده بود و فیلم‌های مناسب را در خانه پخش می‌کرد.

وی ادامه داد: نماز جماعت در خانه همیشه برقرار بود و برای تشویق و علاقه پسرها به نماز، شهید 2 عمامه‌ی کوچکی خریداری کرده بود. او جلو می‌ایستاد و ما هم در پشت سر ایشان نماز می‌خواندیم و هر روز صبح بعد از نماز قرائت قرآن برقرار بود و این سنتی است که بعد ایشان هم هیچ وقت آن را ترک نکردیم.

بر پایه این گزارش، محمد‌علی فیاض‌بخش در سال 1316 در تهران متولد شد. وی شامگاه هفتم تیر‌ماه 1360 در حزب جمهوی اسلامی براثر انفجار بمب به شهادت رسید. از این شهید والامقام، چهار فرزند ( 2 پسر و 2 دختر) به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار