آمادگی فلسطینی‌ها برای تظاهرات میلیونی بازگشت/ تحرکات نظامی تل‌آویو شدت یافت

میلیون‌ها فلسطینی خود را برای برگزاری راهپیمایی گسترده در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن علیه اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی و تاکید بر حق بازگشت خود به سرزمینی که از آن رانده شده‌اند، آماده می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ - 14May 2018

آمادگی فلسطینی‌ها برای تظاهرات میلیونی بازگشت/ تحرکات نظامی تل‌آویو تشدید یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، همزمان با ورود هیأتی آمریکایی برای شرکت در مراسم انتقال سفارت آمریکا به شهر اشغالی قدس، گروهی از صهیونیست‌ها دست به اقدامات تحریک آمیز زده‌اند.

از جمله شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن مسجدالاقصی یورش برده و شمار دیگری از آن‌ها نیز جلوی باب‌العمود یکی از ورودی‌های اصلی بخش قدیمی شهر اشغالی قدس تجمع کردند تا به خاطر انتقال سفارت آمریکا به این شهر اشغالی جشن بگیرند.

شمار دیگری از صهیونیست‌ها نیز با برگزاری راهپیمایی و حمل پلاکارد از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به شهر اشغالی قدس قدردانی کردند.

این در حالی است که در سوی دیگر، نوار غزه خود را برای برگزاری تظاهرات میلیونی بازگشت و شکستن محاصره در امروز و فردا آماده می‌کند.

کمیته پیگیری متشکل از نیرو‌ها و گروه‌های متعدد فلسطینی اعلام کرده‌اند: امروز اعتصاب فراگیر برگزار خواهد شد و این اعتصاب همه نهاد‌های رسمی و مردمی و تجاری را شامل خواهد شد. این اعتصاب نهاد‌های وابسته به سازمان امدادرسانی و کاریابی ویژه پناهندگان فلسطینی (آنروا) را نیز در بر خواهد گرفت.

کمیته پیگیری همچنین از ملت فلسطین خواسته است تا ماهیت مسالمت‌آمیز راهپیمایی بازگشت را برای ارسال پیامی قوی به جهان در مخالفت با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی حفظ کنند.

جنبش حماس نیز از فلسطینیان در سراسر اماکن خواسته است تا در راهپیمایی بازگشت شرکت کنند. این جنبش بر مخالفت خود با تداوم محاصره ظالمانه علیه نوار غزه و نیز مخالفت قاطع خود با به اصطلاح طرح موسوم به «معامله قرن» تاکید کرده است.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی نیز به حالت آماده باش کامل در آمده و بر شمار یگان‌های رزمی خود در اطراف نوار غزه و در کرانه باختری برای مقابله با تظاهرات فلسطینی‌ها در محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا افزوده است.

تظاهرات فلسطینی‌ها در امروز و فردا برای تاکید دوباره بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود، محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا به شهر اشغالی قدس و نیز در سالروز نکبت (تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در سال 1948 میلادی) درحالی برگزار خواهد شد که آمار‌های مرکز آمار فلسطین نشان می‌دهد که بر جمعیت ملت فلسطین از سال 1948 افزوده شده است و تعداد فلسطینی‌ها در سراسر جهان به حدود 13 میلیون نفر رسیده است.

این آمار‌ها نشان می‌دهد که شمار آوارگان فلسطینی در آستانه هفتادمین سالروز نکبت به حدود 5 میلیون و 87 هزار نفر رسیده است. این رقم 46 درصد مجموع 13 میلیون فلسطینی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار