معرفی کتاب/ مادر شهید مدافع حرم «مسلم نصر»:

لیاقت شهادت داشت، آخر یک فرشته بود

مادر شهید مدافع حرم «مسلم نصر» در کتاب «پا به پای شهدای جهرم» بیان می‌کند: وقتی که خبرش را از بنیاد شهید آوردند، برام ثابت شد. لیاقتش را داشت. آخر او یک فرشته بود. خودم هم هیچ نفهمیدم که کی بود. خودم هم آن‌طور که باید نشناختمش.
کد خبر: ۲۹۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ - 14May 2018

لیاقت شهادت داشت، آخر یک فرشته بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، کتاب «پا به پای شهدای جهرم» روایت‌گر زندگی شهید مدافع حرم «مسلم نصر» از زبان مادرش است که به همت پایگاه مقاومت رهروان حضرت زینب (س) جمع‌آوری شده و توسط نشر «مصلی» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع فارس به چاپ رسیده است.

شهید «مسلم نصر» در دوم شهریور سال ۱۳۵۹ دیده به جهان گشود و ۳۰ مهرماه سال ۱۳۹۴ در «حلب» سوریه به معراج رسید.

روایت زندگی این شهید از زبان مادرش را در یکی از بخش‌های این کتاب مرور می‌کنید:

از چهار سالگی نماز می‌خواند. شاید باور نکنید، اما خدا تربیت‌شان کرده بود، من کُلفَتی بیشتر نبودم. بیشتر کار‌های من را انجام می‌داد. خیلی صبور و مظلوم بود. تا وقتی خانه بود، نصف کارهایم را از درست کردن غذا و جارو کرد و ... خودش انجام می‌داد. خیلی به پدرش و من احترام می‌گذاشت. هر چه بگم کم گفتم. موقعی که پدرش از دنیا رفته بود، اگر کار داشت، تا ساعت ۱۱ شب هم که می‌شد سری به من می‌زد و بعد می‌رفت خونه خودش تا سرنمی‌زد، خونه نمی‌رفت.

کم‌حرف بود، ولی عملش زیاد بود. موقع خداحافظی به من نگفت که می‌خواهم برم سوریه، گفت: مادر یک چند روزی می‌خواهم بروم ارومیه، مأموریت دارم. من قبول کردم و خداحافظی کردم. به خانمش هم همین‌طور گفته بود. موقعی که رفت، در دلم حس کردم که می‌خواهد حادثه‌ای براش پیش بیاید.

از احساس خودم فهمیدم که می‌خواد شهید بشود و وقتی که خبرش را از بنیاد شهید آوردند، برام ثابت شد. لیاقتش را داشت. آخر او یک فرشته بود. خودم هم هیچ نفهمیدم که کی بود. خودم هم آن‌طور که باید نشناختمش.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار