وزیر دفاع افغانستان در دیدار با فرمانده ناجا خواستار شد؛

کمک ایران به افغانستان برای مقابله با قاچاقچیان، اشرار و گروه‌های تروریستی

وزیر دفاع افغانستان گفت: جنگ‌های داخلی افغانستان باعث شده بخشی از توان مقابله‌ای این کشور تضعیف شود و ما امروز خواهان همفکری و استفاده از ظرفیت‌های کشور دوست خود ایران در مقابله با قاچاقچیان، اشرار، گروه‌های تروریستی و جرایم سازمان یافته هستیم.
کد خبر: ۲۹۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ - 14May 2018

خواهان استفاده از ظرفیت‌های ایران در مقابله با قاچاقچیان، اشرار و گروه‌های تروریستی هستیم/ دیدگاه ایران در مقابله با داعش به افغانستان نزدیک استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سپهبد «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان در دیدار با فرمانده ناجا اظهار داشت: در طول تاریخ کشور ما همواره به عنوان کشوری دوست و برادر با ایران در ارتباط بوده و ایران ما را در مشکلات یاری کرده که از مقامات این کشور بابت میزبانی میلیون‌ها افغان در ایران کمال تشکر را داریم.

وزیر دفاع افغانستان با بیان اینکه امیدواریم با این دیدار، همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف افزایش یابد، ادامه داد: باید تلاش کنیم سرحدات دو کشور محفوظ بمانند تا مردم ما در فضای امن زندگی کرده و از فرصت‌های اقتصادی پیش رو بهره برداری کنند.

طارق شاه بهرامی ادامه داد: جنگ‌های داخلی افغانستان باعث شده بخشی از توان مقابله‌ای این کشور تضعیف شود و ما امروز خواهان همفکری و استفاده از ظرفیت‌های کشور دوست خود ایران در مقابله با قاچاقچیان، اشرار و جرایم سازمان یافته هستیم.

وزیر دفاع افغانستان با بیان اینکه مردانگی و برادری همسایه خود را هرگز فراموش نخواهیم کرد، افزود: کشور ایران همواره در کنار مردم افغانستان بوده و در شرایط سخت به دولت و ملت ما کمک‌های فراوانی کرده است.

وی با بیان اینکه دیدگاه ایران در مقابله با داعش به ما نزدیک است، ادامه داد: کشور افغانستان در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی زیادی است و باید با تحلیل مسائل و مشکلات با کمک یکدیگر در برابر دشمنان مشترک خود در منطقه به برتری دست یابیم.

طارق شاه بهرامی اضافه کرد: باید تلاش شود تا مناطق صنعتی میان دو کشور افزایش یافته که این امر می‌تواند در کاهش قاچاق مواد مخدر و دیگر جرایم تأثیر بسزایی داشته باشد.

وزیر دفاع افغانستان در پایان با استقبال از سخنان فرمانده ناجا در زمینه ساماندهی مهاجران فاقد مدارک گفت: در این زمینه با مسئولان دولت افغانستان صحبت می‌کنم تا مطابق ضوابط بین المللی این فرآیند با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها