عزیزی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

اقتصاد ایران وابسته به حضور یا عدم حضور آمریکا در برجام نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میان ایران و آمریکا تاکنون هیچ رابطه تجاری برقرار نشده است، گفت: اقتصاد کشور ما وابسته به حضور یا عدم حضور آمریکا در برجام نیست؛ لذا ترامپ و رئیس جمهور سابق این کشور به طور جدی دلشان با اجرایی شدن این قرارداد نبود و برای فریب افکار عمومی در جوامع بین‌المللی ظاهر خود را در این زمینه حفظ کرده بودند.
کد خبر: ۲۹۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۱ - 15May 2018

/«عبدالرضا عزیزی» نماینده مردم شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه ما تاکنون هیچ رابطه تجاری و بانکی با آمریکایی‌ها نداشتیم، خارج شدن این کشور از برجام را بی اهمیت دانست و اظهار داشت: اقتصاد کشور ما وابسته به حضور یا عدم حضور آمریکا در برجام نیست؛ لذا ترامپ و رئیس جمهور سابق این کشور به طور جدی دلشان با اجرایی شدن این قرارداد نبود و برای فریب افکار عمومی در جوامع بین‌المللی ظاهر خود را در این زمینه حفظ می‌کردند.

وی خارج شدن ترامپ از برجام را نقطه عطف در بهبود روند برجام عنوان کرد و افزود: حضور کشوری که به هیچ کدام از تعهداتش در قبال توافق برجام  وفادار نبود، خدشه‌ای به این قرارداد وارد نخواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید برای نقض برجام از سوی ترامپ به آمریکا نهیب می‌زد، خاطرنشان کرد: از زمانی که تیم مذاکره کننده ما قرارداد برجام را پذیرفت و امضا کرد، آژانس تمام تحرکات و اقدامات کشور ما در خصوص رعایت قوانین برجام را تحت کنترل گرفت و بارها از سوی آژانس اعلام شد که ما به تمام تعهدات خود به خوبی عمل کرده‌ایم. اما امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقابل اقدام غیرقانونی رئیس جمهور آمریکا سکوت کرده است.

این نماینده خانه ملت نقض برجام از سوی آمریکا را عاملی مهم در افزایش بی‌اعتباری این کشور در جوامع بین‌المللی دانست و گفت: از پنج کشور عضو قرارداد برجام می‌خواهیم که از اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام عبرت بگیرند و بدانند که عدم انجام تعهداتشان به ضرر ایران نیست.

عزیزی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص غیرقابل اعتماد بودن غربی‌ها تصریح کرد: ما در برجام حسن نیت خودمان را به دنیا ثابت کردیم و تا زمانی‌که این قرارداد از سوی دیگر کشورهای عضو مورد تهدید و خطر قرار نگیرد صداقت خود را حفظ می‌کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار