سردار رحمت اللهی مطرح کرد؛

لزوم جلب مشارکت‌های مردمی در صیانت از اماکن تاریخی/ هویت ملی را در حفاظت از میراث فرهنگی به کار گیریم

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور بر لزوم جلب مشارکت‌های مردمی و اجتماعی در صیانت از اموال و اماکن تاریخی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: باید «هویت ملی» را در امر حفاظت از میراث فرهنگی به کار گیریم.
کد خبر: ۲۹۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ - 14May 2018

لزوم جلب مشارکت های مردمی در صیانت از اماکن تاریخی/ همیت ملی را در حفاظت از میراث فرهنگی به کار گیریمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «امیر رحمت‌اللهی» فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور در مراسم گرامی‌داشت روز «حافظان میراث فرهنگی» با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام، اظهار داشت: همه ما باور داریم میراث فرهنگی یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های کشور و معرف هویت و پیشینه تاریخی ملت و کشور ما است.

وی افزود: وظیفه یگان حفاظت از میراث فرهنگی صیانت از اموال منقول و غیرمنقول سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور با اشاره به مأموریت‌های کارکنان این یگان، بیان کرد: مأموریت و اهداف همکارانم در این یگان «چندوجهی» است و بخش عمده و برجسته این مأموریت ها بعد حفاظتی دارد.

وی یادآور شد: البته مأموریت همکارانم از منظری نیز جنبه «امنیتی» دارد چرا که قانونگذار جرایم این حوزه را در اعداد جرایم امنیتی قرار داده است.

سردار رحمت اللهی خاطر نشان کرد: یک بعد دیگر وظیفه همکارانم؛ جنبه انتظامی دارد و در واقع این عزیزان در کنار تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی وظیفه انتظام بخشی در اماکن فرهنگی و تاریخی کشور را نیز برعهده دارند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت، توسعه گردشگری است، گفت: اقدامات یگان حفاظت از میراث فرهنگی نقش برجسته‌ای در توسعه گردشگری کشور دارد.

وی تأکید کرد: کارکنان این یگان، حرفه‌ای و آموزش دیده برای حفاظت اطمینان بخش از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ایفای نقش می‌کنند.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: باید امنیت نرم افزاری را در سازمان میراث فرهنگی بر امنیت سخت افزاری مقدم شماریم.

سردار رحمت اللهی در بخش دیگری از سخنان برلزوم جلب مشارکت‌های اجتماعی و مردمی در صیانت از اموال و اماکن تاریخی و فرهنگی تأکید و بیان کرد: باید در امر حفاظت از میراث فرهنگی «همیت ملی» را به کار ببریم.

این مقام عالی انتظامی در ادامه با تشریح عملکرد یک ساله این یگان، عنوان کرد: سال گذشته بیش از 60 هزار قلم کشفیات در حوزه میراث فرهنگی داشتیم که 25 هزار قلم از این کشفیات؛ اصیل و مربوط به سده‌های تاریخی بوده است.

وی ادامه داد: جرایم مرتبط این حوزه در فضای مجازی رخ می‌دهد که این موضوعات را نیز به جد پیگیر هستیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه رویکرد علمی، اجتماعی و فرهنگی این یگان بر رویکرد حفاظتی غالب است، تأکید کرد: به جد در برابر هرگونه تخلف و سودجویی در این حوزه می‌ایستیم و با متجاوزان برخورد قاطع می‌کنیم.

 در این همایش جمعی از حافظان میراث فرهنگی از اقدامات شایسته سردار «رحمت اللهی» با اهداء لوح در حمایت و پشتیبانی از نیروی‌های این یگان، تقدیر کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار