نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

ضعف فکری و فرهنگی ریشه اختلاف بین امت اسلامی است

آیت‌الله «احمد مبلغی» با اشاره به این‌که اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی در ضعف فکری و فرهنگی است، گفت: ارائه نظریات قرآنی جامعه را از این حیث متعالی می‌کند.
کد خبر: ۲۹۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ - 14May 2018

ضعف فکری و فرهنگی ریشه اختلاف بین امت اسلامی استبه گزارش دفاع پرس از لرستان، آیت‌الله «احمد مبلغی» نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر روز گذشته (یک‌شنبه) در جمع مردم کوهدشت اظهار داشت: منطق قرآنی هجرت؛ محدودیت، ایستایی، رکود، درجازدگی و بن‌بست را می‌شکند، کما این‌که مهاجرت، انسان مؤمن را از بسته بودن به فراخی و انشراح انتقال می‌دهد و در این‌صورت انسان خدا را دیده و در صراط او قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ارتباط چهار واژه «ارض‌الله، وسیع بودن زمین، مهاجرت و استضعاف‌زدایی»، تصریح کرد: کارکرد مهاجرت این است که با بهره‌گیری از فرصت‌ها، تنگنا‌هایی که موجب پیدایش استضعاف فکری، معلوماتی، بینشی، روحی، اقتصادی، فرهنگی و تعصبی می‌شود را از بین می‌برد.

آیت‌الله مبلغی به کارکرد‌های اجتماعی مهاجرت اشاره کرد و گفت: از جمله کارکرد‌های مهاجرت، نقش اساسی و زیرساختی آن در ایجاد انسجام، الفت، وحدت و همزیستی در جامعه است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، تفرقه را از مصادیق استضعاف برشمرد و گفت: پایه‌ها و ریشه اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی در ضعف فکری، فرهنگی و بینشی نهفته است.

وی با بیان این مطلب که امروز مهاجرت نسبت به گذشته آسان‌تر شده است، اضافه کرد: فقط حضور جسمی و فیزیکی ملاک نیست، بلکه مهاجرت‌ها امروز باید یک‌نهاد تأثیرگذار اجتماعی و قرآنی، ارتباط دهنده انسان و خدا باشد.

آیت‌الله مبلغی با اشاره به این که ارائه نظریات قرآنی، جامعه را از حیث بینش متعالی می‌کند، افزود: این کار تنظیم نگاه‌ها و سیاست‌گذاری‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی بین‌المللی براساس قرآن را ممکن می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار