آیت‌الله نوری‌همدانی:

سرنوشت انسان‌ها در جامعه اسلامی بر مدار ولایت محقق می‌شود

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه سرنوشت انسان‌ها در جامعه اسلامی بر مدار ولایت محقق می‌شود گفت: علمای دین جان‌ها داده و شهید شدند و بر این باور اعتقاد داشتند که حکومت اسلامی باید توسط ولی‌ فقیه زمان هدایت شود.  
کد خبر: ۲۹۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ - 14May 2018
سرنوشت انسان‌ها در جامعه اسلامی بر مدار ولایت محقق می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، آیت‌الله «حسین نوری همدانی» مرجع عالیقدر جهان تشیع ظهر امروز در نشست تبیین گسترش دکترین جهانی غدیر و دهکده جهانی معرفت، با بیان اینکه تمام فشار استکبار علیه شیعه بوده و می‌خواهد جایگاه ولایت را خدشه‌دار کند اظهار داشت: مازندران استانی ولایی و شیعه‌پرور بوده و مسئولان و حوزه‌ها و علما با تقویت اتحاد یکدیگر سبب تقویت قدرت و عزت اسلامی در جامعه خواهند شد.
 
وی تبعیت از ولایت را افتخار شیعه دانست و گفت: اگر فردی دارای ولایت نباشد هیچ عملی از اعمالش مورد قبول نیست و در درگاه خداوند اثرگذار نخواهد بود.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مردم باید تابع واقعی ولایت‌ فقیه باشند و از ولایت دست برندارند تصریح کرد: احکام و معارف ما همه از اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) گرفته و این از خصائص شیعه بوده که ولایت پرور باشد.
 
آیت الله نوری‌همدانی افزود: افراد بسیاری برای تحقق ولایت در جوامع خون‌ها داده تا این خیمه عظیم نظام اسلامی ماندگار بماند و تاریخ زندگانی پیامبران و امامان معصوم (ع) منشا تبعیت محض از ولایت‌ مطلقه فقیه است.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه سرنوشت انسان‌ها در جامعه اسلامی بر مدار ولایت محقق می‌شود افزود: علمای دین جان‌ها داده و شهید شدند و بر این باور اعتقاد داشتند که حکومت اسلامی باید توسط ولی‌فقیه زمان هدایت شود.
 
وی با اعلام اینکه خداوند برای هدایت بشریت راهنما و هادی فرستاده است گفت: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) راهنمای مردم بوده و غیر از آنان راهنما و یاری رسانی در نظام دینی نبوده و نیست.
 
مرجع تقلید شیعیان انتخاب رهبر را از جانب ولایت دانست و تصریح کرد: هدایت انسان در جامعه منوط به تاسی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
 
نوری‌همدانی در پایان وصیت نامه امام راحل را  تکیه‌گاه بزرگی و درس آموز برای جامعه عنوان کرد و متذکر شد: امام خمینی یک فقیه فرزانه، مهندس و معمار انقلاب بوده و انقلابی را ایجاد کرد تا مردم زیر سلطه استکبار نباشند و هیچگاه آرام نبوده و انقلاب را زیرچتر ولایت به جلو هدایت کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار