اختتامیه دومین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجو برگزار شد

مراسم اختتامیه دومین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ - 14May 2018

اختتامیه دومین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجو برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از مشهد مقدس، محمدجواد نیک‌روش عصر امروز در اجلاسیه مرکزی دومین کنگره ملی شهدای دانشجو «گرامیداشت شهدای دانشجوی مدافع حرم» که در تالار دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: چندسالی است همایش‌هایی برای گرامیداشت یاد و سیره شهدای دانشجو در دانشگاه‌های کشور در حال برگزاری است و تلاش شده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای یادبود شهدا و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت استفاده شود.

وی افزود: قدرت امروز ایران وامدار جانبازی‌های پهلوانانی است که نام و نشان در آسمان‌ها جستند و اگر هیبت نظام مقدس جمهوری اسلامی لرزه بر تن ابر قدرت‌ها انداخته است، اگر امروز 1+5 یا 1-5 یارای پنجه‌ در پنجه شدن با جمهوری اسلامی ندارد و اگر دشمن دون هرچه بر طبل عداوت و کینه‌توزی می‌کوبد چیزی به دست نمی‌آورد، همه و همه را مدیون خون شهدای خانواده‌های دلاور پرور هستیم.

رئیس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه کنگره شهدای دانشجو که حرکتی است به واقع ملی از سال 93 با حضور مراکز آموزش عالی کشور آغاز شده است، گفت: دومین کنگره ملی شهدای دانشجو با محوریت محتوایی دانشجویان شهید مدافع حرم از سال 95 آغاز شد و برگزاری بیش از  750 یادواره دانشگاهی، 22 کنگره استانی، 135 دوره مسابقات ورزشی، تولید 94 فیلم مستند، 53 قطعه موسیقی، 77 کتاب، 133 نمایش، 38 نرم‌ افزار و دیدار با 1371 خانواده شهدا با حضور دانشجویان و دانشگاهیان بخشی از تلاش‌هایی است که با هدف بیان زندگی و سیره دانشجویان شهید انجام‌ شده است.

نیک‌روش ادامه داد: تمام این برنامه‌ها قدم‌هایی ابتدایی در راه تحقق دانشگاه‌های چمران‌ پرور است تا تفکرات شهدا مورد تعلیم و تعلم در دانشگاه‌ها قرار بگیرد و ما در بسیج دانشجویی موظف به این امر هستیم.

همچنین محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس اجلاسیه مرکزی دومین کنگره ملی شهدای دانشجو درباره برگزاری این کنگره در مشهد، اظهار داشت: میزبانی این اجلاسیه برای دانشگاه فردوسی مشهد افتخاری است که ماه‌ها و سال‌ها رایحه دل‌انگیز آن در فضای این دانشگاه که در شهر شهادت واقع است طنین‌انداز می‌شود.

وی با بیان اینکه افتخار دانشگاه فردوسی است که 35 درصد از کارکنان آن از ایثارگران هستند، افزود: 130 نفر از اساتید این دانشگاه از ایثارگران و خانواده شهدا هستند و هم‌ اکنون بیش از 2100 دانشجوی ایثارگر و شاهد در دانشگاه فردوسی در حال تحصیل هستند که برگزاری این کنگره برگ زرینی بر افتخارات این دانشگاه افزوده شده است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: عهد می‌بندیم با شهدا و تلاش می‌کنیم این شرایط را در دانشگاه حفظ کنیم تا باز هم دانشجویان ما در راه حفظ کیان اسلام و دفاع از وطن پیشگام باشند.

در ادامه از کتب منتشر شده توسط کنگره ملی شهدای دانشجو با حضور مسئولان وزارت علوم، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج دانشجویی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها