وزیر علوم:

باید با پیروی از خط امام راحل و مقام معظم رهبری شرایط حاضر را پشت سر بگذاریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید در عین وحدت و انسجام ملی، با تمسک به آموخته‌های دین اسلام و سیره معصومین و پیروی از خط امام راحل و مقام معظم رهبری شرایط حاضر را پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۲۹۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ - 14May 2018

باید با پیروی از خط امام راحل و مقام معظم رهبری شرایط حاضر را پشت سر بگذاریمبه گزارش دفاع پرس از مشهد، منصور غلامی عصر امروز در اجلاسیه مرکزی دومین کنگره ملی شهدای دانشجو «گرامیداشت شهدای دانشجوی مدافع حرم» که در تالار دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: صحبت راجع به شهدای عزیز بسیار سخت و سنگین است؛ کسانی که در عالم جوانی با تمام شور و عشق و حرارت یکباره همه چیز را رها می‌کنند و به‌سوی احساس مسئولیت رهسپار می‌شوند احساسی که در طول تاریخ بشریت، به‌خصوص از صدر اسلام تا واقعه کربلا و پس از آن کربلاهای جبهه حق علیه باطل از زمان دفاع مقدس تا دفع شر تکفیری‌های نوظهور در حرم اهل  بیت، نمونه‌های بسیاری ذکر شده و دیده‌ایم. 

وی افزود: در این محفل از دانشجویان عزیزی یاد می‌کنیم که سنگر دانشگاه را رها کرده و برای دفاع از کیان اسلام، میهن، ناموس، و این خاک شهیدپرور تلاش کرده و جان خود را فدا کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ما همیشه در طول تاریخ جوانان خود را دیدیم که با رشادت‌های خود سبب ماندگاری نام ایران و اسلام شده‌اند و مطمئنیم اکنون نیز این شور و عشق در سر جوانان ما وجود دارد و می‌بینیم خود را در سنگرهای متعد به خوبی نشان می‌دهند.

غلامی با اشاره به موفقیت‌های جوانان ایرانی در سنگر علم و دانش گفت: به برکت دستاوردهای فرزندان انقلاب که حاصل تلاش از روی عشق و ایثار اینان بوده است شاهد پیروزی‌های علمی و فناوری  و درخشش نام ایران اسلامی در لیست مجامع علمی و دانشمندان دنیا هستیم. درواقع هروقت فرصتی برای جوانان مهیا کردیم حق مطلب را ادا کردند لذا باید قدر این نعمت‌های خدادادی را بدانیم و زمینه‌ها و بستر تلاش را در هر شرایطی را برای آنها فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدای دانشجو الگو و اسوه ایثار هستند و باید از این ‌سرمایه‌های گرانقدر در همه صحنه‌های زندگی و در راه سربلندی ایران عزیز بهره ببریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اکنون باید در عین وحدت و انسجام ملی، با تمسک به آموخته‌های دین اسلام و سیره معصومین و پیروی از خط امام راحل و مقام معظم رهبری شرایط حاضر را پشت سر بگذاریم زیرا پیروزی جبهه حق وعده الهی است و در این برهه از این زمان نیز شاهد حماسه آفرینی جوانان که بارها تکرار شده اما دشمنان کور نمی‌بینند و عبرت نمی‌گیرند، باشیم.

در ادامه اجلاسیه مرکزی دومین کنگره ملی شهدای دانشجو از خانواده جمعی از شهدای دانشجو مدافع حرم از سراسر کشور از جمله شهید صادق عدالت (آذربایجان شرقی)، شهید سعید شباب (آذربایجان غربی) شهید هاشم دهقانی‌نیا (اردبیل) شهید مرتضی زارع (اصفهان) شهید محمد اینانلو (البرز) شهید رسول خلیلی (تهران)،  شهید مصطفی سروزاده (تهران) شهید محمد جاودانی (خراسان رضوی)، شهید حسن قاسمی دانا (خراسان رضوی) شهید فیروز حمیدی‌زاده (خراسان شمالی) و شهید صالح ابونشتان دانشجوی یمنی دانشگاه فردوسی مشهد، تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار