سردار سادات حسینی:

هنر باید از اسارت اغیار خارج شود

معاون فرهنگی سپاه تهران بزرگ گفت: امروز هنر در اسارت اغیار است و همانطور که در دوران دفاع مقدس، رزمندگان معادلات را تغییر دادند، امروز هم هنرمندان باید بتوانند معادلات را تغییر دهند و هنر را از اسارت اغیار خارج سازند.
کد خبر: ۲۹۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ - 14May 2018

هنر باید از اسارت اغیار خارج شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار سادات حسینی معاون فرهنگی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری «نبا» با اشاره به اینکه امروز در عصری زندگی می‌کنیم و در شرایطی هستیم که به مدد انقلاب ارتباطات و انفجار اطلاعات مولفه‌های قدرت از عرصه‌های سخت به عرصه‌های نرم ورود پیدا کرده است، اظهار داشت: امروز قدرت نرم حاکمیت اصلی را در عرصه‌های مختلف بر عهده دارد؛ آن چیزی که در این عرصه خودنمایی می‌کند ابزار هنر و توانمندی‌های آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعریف انقلاب از هنر با تعریفی که غربی‌ها از آن دارند متفاوت است، افزود: از نگاه انقلاب هنر از یک تعهد ویژه برخوردار است و اینکه گفته می‌شود هنر تاریخ مصرفش گذشته پذیرفتنی نیست و اینکه هنر جهت‌دار نیست فریب‌هایی بود که دنیای غرب از آن استفاده می‌کرد تا ما در این عرصه عقب بمانیم.

معاون فرهنگی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: هنر را باید از کلام امام خمینی (ره) شناخت که فرمودند هنر یعنی دمیدن روح تعهد در انسان‌ها و امروز سینما، تئاتر، موسیقی و... در دنیا هر کدام حرف‌های تازه‌ای دارند که ما باید در این عرصه‌ها بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

سردار سادات حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند خرمشهرها در پیش است، افزود: امروز هنر در اسارت اغیار است و همانطور که در دوران دفاع مقدس، رزمندگان معادلات را تغییر دادند، امروز هم هنرمندان باید بتوانند معادلات را تغییر دهند و هنر را از اسارت اغیار خارج سازند.

وی با بیان اینکه برای آزادی هنر از اسارت باید دو نگاه جبهه‌ای عمل کردن و قرارگاهی عمل کردن داشته باشیم، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف باید چهار فرآیند شناسایی و جذب هنرمندان، سازماندهی هنرمندان، ارتقا و آموزش هنرمندان و در پایان بهره‌مندی از توانمندی هنرمندان در زمان‌های مختلف را در دستور کار قرار داد. امروز هنرمندان باید بتوانند با آثار تولیدی خود جریان‌سازی در داخل و خارج از کشور داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار