آزادی‌خواه در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

تضعیف عقاید و باورهای نسل جوان در دستور کار غربی‌ها

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدخواهان انقلاب درصدد هستند تا ارزش‌های دفاع مقدس را کوچک جلوه دهند، گفت: دشمنان تاکنون به هیچ کدام از اهداف خودشان در این زمینه نرسیده‌اند. این نشان می‌دهند که فرهنگ مقاومت، شهامت، ازخودگذشتگی و شهادت در جامعه به خوبی نهادینه شده است.
کد خبر: ۲۹۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ - 16May 2018

/«احد آزادی‌خواه» سخنگوی کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه غربی‌ها و دست نشانده‌هایشان در داخل کشور تلاش می‌کنند تا دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس را در نگاه جوانان کشورمان کوچک جلوه دهند، اظهار داشت: تمام توجه دشمنان به تضعیف عقاید و باورهای ملت و به‌ویژه نسل جوان ما معطوف است؛ چراکه می‌خواهند به افرادی که دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند القا کنند که این 2 رخداد عظیم جمهوری اسلامی، دستاوردی نداشته است.

وی با اشاره به ایمان و اعتقاد قلبی مردم به شهدا و تلاش آن‌ها برای صیانت از آرمان‌های دفاع مقدس افزود: غربی‌ها از بدو ظهور انقلاب برای ضربه‌زدن به نظام ما از هیچ اقدامی دریغ نکردند؛ اما تاکنون به هیچ کدام از اهداف خودشان در این زمینه نرسیده‌اند. این نشان می‌دهند که فرهنگ مقاومت، شهامت، از خودگذشتگی و شهادت در جامعه به خوبی نهادینه شده است.

نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا را یکی از مهم‌ترین راهکارها برای زنده نگه داشتن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس در کشور دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که بر این باور هستند با گذشت زمان وقایع و حماسه‌های دفاع مقدس از یاد مردم خواهد رفت، نگاهی به مراسمات باشکوه تشییع شهدا در سطح کشور بیاندازند تا متوجه این مهم شوند که فرهنگ ایثار و شهادت قابل انکار و فراموش شدنی نیست. میان نسل جوان با رزمندگان و شهدای دفاع مقدس شکافی وجود ندارد، حضور جوانانی در قالب مدافعان حرم در عراق و سوریه مصداق بارز این حقیقت است.

وی با اشاره به امنیت، آسایش و اقتدار کشورمان گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با رشادت‌های خود برای هرآنچه که امروز در اختیار ماست، سنگ‌تمام گذاشتند و ما در هر مراسمی که ارتباط با شهدا دارد مشاهده می‌کنیم که مردم هم از تمام وجود برای شهدا و در راه کسب رضایت آن‌ها قدم می‌گذارند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، یادگاران دوران دفاع مقدس و به ویژه آزادگان و جانبازان را الگوی بی‌نظیری برای نسل جوان دانست و گفت: راویان دفاع مقدس با حضورشان در مراکز علمی، پژوهشی و مجموعه‌های فرهنگی و بازگو کردن وقایع آن دوران می‌توانند نقش موثری در جلوگیری از تحریف رخدادهای جنگ تحمیلی داشته باشند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها