مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

اجرای طرح «تلاوت نور» در بیش از 2500 مسجد مازندران در ماه رمضان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: طرح «تلاوت نور» در 2 هزار و 530 مسجد استان مازندران در ایام ماه رمضان به اجرا در می‌آید.
کد خبر: ۲۹۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ - 15May 2018
اجرای طرح «تلاوت نور» در بیش از 2500 مسجد مازندران در ماه رمضانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «احد جاودانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در نشست خبری ویژه‌ برنامه‌های ماه مبارک رمضان به برنامه‌های این ماه توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی طراحی‌ شده و جشنواره جلوه‌های آواز ایران در مناجات خوانی از جمله برنامه‌ها است که با همکاری انجمن موسیقی برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از اجرای طرح تلاوت نور در 2 هزار و 530 مسجد در ایام ماه رمضان خبر داد و افزود: نکته مهم در اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی، استفاده از ابزار هنر است و در مجموع برای برنامه‌های جشن رمضان، 190 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.
 
جاودانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از برنامه‌های جشن رمضان صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود از هنرمندان رشته‌های مختلف در جشن رمضان و در مساجد بهره بریم.
 
وی افزود: در جشن رمضان، مجموعه برنامه‌ای طراحی‌شده که شامل برگزاری 15 نمایشگاه آثار علوم قرآنی و عترت، نمایشگاه کتاب، 40 محفل انس با قرآن در شهرستان‌ها، 66 نشست تخصصی با حضور اساتید حوزه‌های علمیه در مساجد است.
 
جاودانی درباره بودجه‌های قرآنی و فرهنگی ابراز داشت: این بودجه در بخش‌های فرهنگی، قرآنی، رسانه‌ای و قرآن و عترت تخصیص داده می‌شود.
 
این مسئول کمک به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از دیگر سرفصل‌های بودجه‌ای بیان کرد و گفت: سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان برای هزار و 130 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان تخصیص داده‌شده است.
 
جاودانی یادآور شد: پیش‌بینی بر این است که در سال جاری سقف کمک به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به 2 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یابد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد سال قبل از محل بودجه فصل 5 استانی حدود 260 میلیون تومان بودجه برای فعالیت‌های قرآنی هزینه شد که برگزاری همایش قرآن و عترت از جمله برنامه‌ها بوده و برای سال جاری پیش‌بینی می‌شود 320 میلیون تومان اعتبار در این بخش صرف شود.
 
جاودانی یادآور شد: اجرای 50 نمایش توسط پنج گروه نمایشی، 15 نشست شب‌شعر، مسابقه قرآن و نهج‌البلاغه طی 30 شب، تجلیل از فعالان قرآنی به تعداد 15 نفر، نمایش فیلم‌هایی با موضوع قرانی در مساجد و جشنواره استانی کتابت وحی در آمل از دیگر برنامه‌های جشنواره رمضان است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران متذکر شد: آثاری که در جشنواره «کتابت وحی» تولید می‌شود مورد حمایت قرار می‌گیرد و آثار تولید شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار