مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

معلمان مرجع علمی و اخلاقی در جامعه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به رغم برخی تنگناهایی که وجود دارد، معلمان همچنان جزو با نفوذترین افراد در جامعه بوده و به عنوان مرجع علمی و اخلاقی شناخته می‌شوند.
کد خبر: ۲۹۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 15May 2018

معلمان مرجع علمی و اخلاقی در جامعه هستندبه گزارش دفاع پرس از همدان، «محمد پورداود» مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در مراسم بزرگداشت مقام معلم با اشاره به جایگاه ممتاز علم‌آموزی و معلمی اظهار داشت: در متون اسلامی به امر تعلیم و تربیت اهتمام ویژه‌ای شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در آیات و روایات به جایگاه تعلیم و تربیت اشاره و تأکید شده است، افزود: تعلیم و تربیت هر دو با یکدیگر هستند و اگر این دو عنصر در کنار هم قرار گیرند، خروجی آنها عناصری مفید و خدا باور برای جامعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: آموزش مقدمه تربیت بوده اما تربیت همواره مقدم بر آموزش است و معلمان قبل از معلم بودن، نقش مربیگری دارند.

پورداود با بیان اینکه معلمان نقشی هدایتگرانه دارند، گفت: به رغم برخی تنگناهایی که وجود دارد، معلمان همچنان جزو با نفوذترین افراد در جامعه بوده و به عنوان مرجع علمی و اخلاقی شناخته می‌شوند.

پورداود هدف نهایی تعلیم و تربیت را رسیدن به قرب الهی دانست و یادآور شد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقش معلم سترگ و ارزشمند دیده شده و بر اساس این سند مهم و بنیادین، معلم دارای جایگاه رفیعی است و از ارکان اصلی آموزش به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه معلم فردی است که در جریان تعمیق یادگیری و یاددهی فعال است، خاطرنشان کرد: معلمان در همه جوامع جز عناصر مفید محسوب می شوند و از سیستم آموزشی قابل حذف شدن نخواهند بود.

وی جایگاه معلم در آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه همه‌ جانبه، گسترده‌ترین دستگاه اجرایی کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار