معرفی کتاب؛

«راز بندگی» نگاهی به مصادیق عملی سیره شهدا بر اساس مفاهیم دینی

کتاب «راز بندگی» که به قلم «عباس تیموری» به رشته تحریر در آمده تشریح معارف و مفاهیم ارزشی اسلام منطبق با مصادیق دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۹۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ - 15May 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «راز بندگی» کتاب پژوهشی به قلم «عباس تیموری» راوی، پژوهشگر و جانباز دفاع مقدس است. این کتاب پس از توصیف مفاهیم و ارزش‌های دینی و اعتقادی، مصداق‌های عملی آن‌ها را از میان خصیصه‌های رفتاری شهدای خراسانی دفاع مقدس معرفی می‌کند. این کار پژوهشی، پانصد خاطره مربوط به شهدای خراسان را بررسی کرده است.

کتاب «راز بندگی» در 22 بخش نگارش شده است. این بخش‌ها «اطاعت از والدین، اهمیت خانواده در اسلام»، «معادباوری»، «توجه به اخلاق ستوده»، «مشورت»، «امر به معروف و نهی از منکر»، «جهاد دفاع از دین»، «ولایت فقیه»، «نماز»، «ایثار و از خودگذشتگی»، «ابداعات، ابتکارات و منابع علمی دفاع»، «عفو و گذشت»، «شجاعت، غیرت در پسران؛ عفت، حیا، حجاب در دختران»، «احترام به دیگران (معلم، پدر و مادر، دوستان و...)»، «پایبندی به مسئولیت»، «نظم و انظباط»، «مسجدمحوری»، «از بین بردن حسادت (خوشحال شدن از موفقیت دیگران)»، «اهمیت به جهان اسلام»، «دفاع از کیان مسلمانان در تمام دنیا»، «معرفی الگوها (شهید مهدی میرزایی)»، «معرفی الگوها (شهید حسن آغاسی‌زاده)»، «معرفی الگوها (شهید ابوالفضل رفیعی)» و «معرفی الگوها (شهید محمدمهدی خادم‌الشریعه)» هستند.

بخش‌هایی از کتاب

یک بار شما را کول کنم

از منزل تا درمانگاه، مادرش را به پشت گرفت. چون کوچه‌های روستا ماشین‌رو نبود. در بین راه، مادرش هرچه اصرار کرد که مرا پایین بگذار، محمدعلی خندید و گفت: «مادرجان چند سال شما، مرا کول کردید حال دوست دارم برای یک دفعه هم که شده، من شما را کول کنم».  

[صفحه 41 ـ بخش اول: اطاعت از والدین، اهمیّت خانواده در اسلام]

 

کتاب «راز بندگی» نگاهی به مصادیق عملی سیره شهدا بر اساس مفاهیم دینی

اقتدا به مولا

روزی جواد اسیر گرفته بود. با کمال تعجب متوجه شدیم که جواد با پای پیاده برهنه می‌آید و پوتین‌هایش به پای اسیر عراقی است. وقتی علتش را پرسیدیم، گفت: من اقتدا کردم به مولای خودم حضرت علی‌بن ابی‌طالب (ع) که پس از ضربت خوردن، وقتی برای ایشان شیر آوردند، فرمودند: «ابتدا به قاتل من بدهید بخورد!» ما باید به جهانیان نشان بدهیم پیرو حضرت علی (ع) هستیم.

[صفحه 208 ـ بخش یازدهم: عفو و گذشت]

سردار شهید مهدی میرزایی

شهید میرزایی می‌گوید: «فقط در یک جمله تمام وصیتم را می‌گویم، شما به ذهن بسپارید. آن جمله این است: «من دلم را به دار خواهم زد».

شهید میرزایی تانکی که برجک نداشت و فقط تیربار آن کار می‌کرد سوار شد و به طرف نقطه‌ای که دشمن از آنجا ما را خیلی آزار می‌داد حمله کرد. داخل همان تانک هدف تیر مستقیم تانک دشمن قرار گرفت و همان طوری که می‌خواست سرش از بدن جدا شده بود.

[صفحه 335 ـ بخش نوزدهم: معرفی الگوها (شهید مهدی میرزایی)]

کتاب «راز بندگی» توسط «عباس تیموری»[مرحوم]در 224 صفحه به رشته تحریر در آمده است که چاپ یکم آن توسط نشر ستاره ­ها در سال 1395 به زیور طبع آراسته شده است.

علاقمندان می ­توانند این کتاب را از مجتمع فرهنگی آیه ­ها واقع در حدفاصل میدان جمهوری و میدان جهاد، مشهد، تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار