حجت‌الاسلام مغنی در نشست خبری:

برگزاری 110 محفل شاخص قرآنی در سطح کشور/ مطالبه 10 میلیون حافظ قرآن از سوی رهبر معظم انقلاب پیگیری می‌شود

معاون تبلیغ و فرهنگ ترویج فرهنگ قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری 110 محفل شاخص قرآنی در سطح کشور گفت: مطالبه 10 میلیون حافظ قرآن از سوی رهبر معظم انقلاب از دستگاه‌های مرتبط پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۲۹۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ - 15May 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «طرح ملی ضیافت الهی و محافل انس با قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه کشور» با حضور حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون تبلیغ و فرهنگ ترویج فرهنگ قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام علی مغنی معاون فرهنگ ترویج فرهنگ قرآنی این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «علی مغنی» معاون تبلیغ و فرهنگ ترویج فرهنگ قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم اظهار داشت: بر اساس فعالیت‌های قرآنی سنوات گذشته در مرکز قرآن این سازمان، محافل قرآنی در بقاع و مساجد شهرستان‌ها و استان‌ها با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شد.

وی گفت: امسال 110 محفل شاخص را در استان‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با حضور قاریان ممتاز مصری و افغانستان برگزار خواهند شد. در این محافل که در بقاع متبرکه و در سطح مساجد برگزار خواهد شد قاریان استانی نیز حضور دارند. هشت محفل شاخص رسانه‌ای نیز با شبکه قرآن و معارف سینما برنامه‌ریزی شده است که به صورت رسانه‌ای به این محافل برساند. این محافل در هشت استان از طریق رسانه ملی پوشش داده خواهد شد.

معاون تبلیغ و فرهنگ ترویج فرهنگ قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: این محافل موضوع محوراند و با موضوعات روز برگزار می‌شود؛ به این معنا که آیات و متنی که مجری و کارشناسان ارائه می‌دهند با محوریت این موضوعات است.

حجت‌الاسلام مغنی درباره آیین ترتیل خوانی نیز گفت: سنت حسنه ترتیل خوانی که از سال‌های گذشته آغاز شده است امسال نیز با همکاری بیش از هزار و 700 بقعه سراسر کشور برگزار خواهد شد. مراسم 46 بقعه از سراسر کشور نیز از طریق شبکه‌های استانی و برخی شبکه‌های کشوری پخش خواهد شد. امسال سعی خواهیم کرد تعدادی از بقاع ویژه را از طریق شبکه‌های سراسری رسانه‌ای کنیم.

وی بیان کرد: برنامه ویژه‌ای که امسال پیگیری خواهیم کرد موضوع بحث حفظ قرآن کریم است که از طریق شورای توسعه ماموریت آن به سازمان اوقاف داده شده است. طرح ملی حفظ قرآن کریم که در ستاد توسعه مستقر است امسال با ایجاد بخش ویژه‌ای در نمایشگاه قرآن که با برنامه‌های جذاب انجام روبروست، برنامه‎های آن را سازمان اوقاف پیگیری کند.

معاون تبلیغ و فرهنگ ترویج فرهنگ قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: ارائه محصولات آموزشی دستگاه‎‌هایی که زیر مجموعه شورای توسعه قرآنی قرار دارند، مشاوره حفظ قرآن، پایگاه حفظ قرآن کریم، بررسی حفظ قرآن در سایر ملل و روش‌های حفظ از جمله برنامه‌هایی است که در نمایشگاه قرآن و در غرفه سازمان اوقاف پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام مغنی گفت: محصولات مرتبط با حفظ قرآن در رسته آثار مکتوب، آثار رسانه‎ای، نرم‌افزار و آثار فضای مجازی در نمایشگاه قرآن وجود خواهند داشت. راه‌اندازی استودیوی شبکه قرآن با پخش روزانه برنامه‌های ویژه با ماموریت حفظ قرآن و ماموریتی که رهبر معظم انقلاب درباره مطالبه ده میلیون حافظ قرآن را پیگیری خواهند کرد. این مجموعه برنامه‌هایی است که از طریق ستاد برنامه ریزی شده است؛ اما در خصوص محافظ قرآنی شهرستان‌ها و استان‌ها نیز برنامه‌های متنوع قرآنی را خواهند داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار