همکاری وزیران آمریکا و رژیم‌صهیونیستی برای افزایش تحریم‌ ایران

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و وزیر خزانه‌داری آمریکا طی دیدار در فلسطین اشغالی، درباره پاره‌ای از سیاست‌های اقتصادی برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران توافق کردند.
کد خبر: ۲۹۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ - 15May 2018

همکاری وزیران آمریکا و رژیم‌صهیونیستی برای افزایش تحریم‌ ایرانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «موشه کهلون» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (24 اردیبهشت‌ماه) بر لزوم همکاری و هماهنگی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تاکید کردند.

منوشین که برای شرکت در مراسم نمادین انتقال سفارتخانه آمریکا، به قدس اشغالی سفر کرده بود، در دیدار با کهلون گفت: اکنون زمانی بسیار مهم برای 2 دولت است که اهمیت روابط ما را نشان می‌دهد. ما در مسایل زیادی همکاری می‌کنیم مخصوصا در موضوع کشور‌هایی که از تروریسم در منطقه حمایت می‌کنند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» کهلون نیز در این دیدار ضمن تشکر از انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، از تصمیم دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران استقبال کرد.

کهلون افزود: آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای که با ایران امضا کرده بود، نشان داد شهامت دارد، توافقی که تهدید واقعی برای اسراییل بود.

این 2 همچنین درباره یک سری سیاست‌های اقتصادی برای تحت فشار گذاشتن ایران و کشور‌هایی که قصد تجارت با آن را دارند، توافق کردند.

ترامپ شامگاه سه‌شنبه (18 اردیبهشت) طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشور‌های منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی تاکید کرد: تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار