در جلسه با مدیران دبيرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت:

فرهنگ ايثار با صدور بخشنامه و نامه اداری قابل ترویج نیست

جلسه مدیران دبيرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بحث درخصوص راهکارهای اثرگزار در ترویج فرهنگ ایثار برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ - 15May 2018

ترويج فرهنگ ايثار با صدور بخشنامه و نامه اداری قابل ترویج نیستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جلسه مدیران دبيرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور حجت الاسلام ابطحی مديركل دبیر خانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حجت الاسلام انصاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران برگزار شد.

در این جلسه که حجت الاسلام غفوری معاون مديركل شورای عالی ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و فرهاد مجلسی مدیر خانه فرهنگ ایثار حضور داشتند، طرفين ضمن آشنایی با فعالیت های یکدیگر، از ایجاد بستری مناسب و پايدار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استقبال كردند.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی ضمن اشاره به نقاط قوت و ضعف موضوع ترویج فرهنگ ایثار، تأکید کرد: باید فرهنگ ایثار و فداکاری را از تعریف عام به جامعیت برسانیم تا با گسترش این فرهنگ در ادارات دولتی که به نوعی همه افراد جامعه در آن دخیل هستند بتوانيم با حذف موانع، اثر گذاری بیشتری را در جامعه شاهد باشیم.

وی ضمن اسقبال از طرح ها و فعالیت های خانه فرهنگ ایثار عنوان داشت: باید ضمن غنا بخشيدن به مباحث تئوری فرهنگ ایثار، تمامی این طرح ها را عملیاتی و به اجرا برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری نیز ضمن استقبال از این جلسه در بهبود وضعيت فرهنگ ايثار و ايثارگران، با اشاره به اين موضوع که مردم محور حوزه فرهنگ هستند، تأکید كرد: کار فرهنگی به خصوص موضوع ترویج فرهنگ ایثار کار جمعی می طلبد و از حوزه فردی و یک اداره خارج است.

وی در اهميت ترويج فرهنگ ايثار به موضوع ايجاد روحيه ايثارگری پرداخت و افزود: ترويج فرهنگ ايثار صرفا با صدور و ارائه بخشنامه و نامه اداری عملياتی نمی شود و قابليت اجرای آن ضعيف و با موانع متعددی مواجه خواهد شد.

در اين جلسه كه به منظور آشنايی بيشتر با فعاليت ها و تعامل و همكاری بين دو مجموعه برپا شده بود مقرر گرديد كه تشكيل كارگروه فرهنگی با هدف توليد فكر و طرح هاي اجرايی فرهنگی مورد بررسی قرار گيرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار