مادر شهید منا در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح کرد؛

اوصاف مهاجر الی الله از کودکی تا شهادت

مادر شهید معلمی اوره گفت: نیمه‌های شب بیدار می‌شدم و می‌دیدم که عباس مرتب‌ترین لباس‌های خود را پوشیده و نماز شب می‌خواند. زمانی که از وی سوال می‌کردم «چرا لباس‌های دانشگاه خود را می‌پوشی و بدون توجه به آن‌که شاید خیس شوند، وضو می‌گیری»، پاسخ می‌داد «مادر، برای خواندن نماز باید بهترین لباس‌ها را پوشید».
کد خبر: ۲۹۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ - 25May 2018

«زهرا احمدی طباطبایی» مادر شهید دکتر «عباس معلمی اوره» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در خصوص اعتقادات فرزند خود از دوران کودکی اظهار داشت: «عباس» اهمیت بسیاری برای نماز قائل بود. با اطمینان می‌گویم که از هشت سالگی که شروع به خواندن نماز کرد، تا زمان شهادت، وی نماز قضا ندارد. از دوران راهنمایی نیز تمام نماز‌های خود را اول وقت می‌خواند. عباس پیش از آن‌که به سن تکلیف برسد، روزه می‌گرفت.

وی ادامه داد: تمام خانواده شیفته شخصیت عباس بودند. همه او را دوست داشتند. با وجود مشغله کاری بسیاری که داشت، هیچ‌گاه صله رحم را ترک نکرد و برای همه دوستان و آشنایان زمان می‌گذاشت.

اعمال ما را خدا باید ببیند/ اوصاف مهاجر الی الله از کودکی تا شهادت

مادر شهید با اشاره به خاطرات کودکی شهید معلمی بیان کرد: فرزندم در دوران کودکی همانند تمام هم سن‌وسال‌های خود به بازی کردن علاقه داشت، اما همیشه در مدرسه این انرژی تخلیه می‌شد. اردو و کلاس‌های فوق برنامه مدرسه، انتخاب دوستان خوب همچون فرزند شهید لاجوردی و فرزند شهید باکری تاثیر به سزایی در شکل‌گیری شخصیت عباس داشت. عباس حتی برای دقیقه‌ای زمان خود را در خیابان به بطالت سپری نمی‌کرد و این مساله همیشه برای همسایگان حیرت‌انگیز بود.

وی در خصوص شیوه تربیتی فرزندان خود افزود: من فکر می‌کنم هماهنگی خانواده و مدرسه تاثیر بسیاری در موفقیت شیوه تربیتی ما داشت. تناقض بین آموزه‌های مدرسه و خانواده وجود نداشت. هرچه که در مدرسه منع می‌شد همانند ویدیو، در منزل هم ممنوع بود.

احمدی طباطبایی در خصوص ویژگی‌های اخلاقی شهید توضیح داد: صداقت و صبوری از جمله بارزترین خصوصیات اخلاقی فرزندم بود. عباس هیچ‌گاه دروغ نمی‌گفت و از شنیدن دروغ ناراحت می‌شد. صبوری و بردباری وی در مواجهه با مسایل و مشکلات زبانزد خاص و عام بود.

مادر شهید تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین معیار‌های ازدواج برای عباس، حجاب بود و تاکید داشت همسرش محجبه باشد؛ چرا که وی علاقه داشت همسرش حجاب را با شناخت خود انتخاب کرده باشد، نه به واسطه اطاعت از همسر.

اعمال ما را خدا باید ببیند/ اوصاف مهاجر الی الله از کودکی تا شهادت

احمدی طباطبایی افزود: پس از شهادت عباس بود که متوجه اعمال خیری شدیم که در قبال دیگران انجام داده بود. کمک‌هایی که برای خرید خانه، ترمیم خانه، کمک‌های درمانی و... به دیگران کرده بود. دو روز بعد از خاکسپاری شهید، دختر دانشجویی به همراه مادر خود به بهشت زهرا آمده بود و می‌گفت هر ماه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب من واریز می‌شد، من فکر می‌کردم دانشگاه این مبلغ را واریز می‌کند، اما حال متوجه شدم استاد معلمی از حقوق خود هر ماه این مبلغ را به حساب من واریز می‌کردند؛ چرا که حقوق دریافتی من در برابر هزینه‌های دانشگاه و پایان‌نامه بسیار ناچیز بود.

مادر شهید معلمی اوره گفت: نیمه‌های شب بیدار می‌شدم و می‌دیدم که عباس مرتب‌ترین لباس‌های خود را پوشیده و نماز شب می‌خواند. زمانی که از وی سوال می‌کردم «چرا لباس‌های دانشگاه خود را می‌پوشی و بدون توجه به آن‌که شاید خیس شوند، وضو می‌گیری» پاسخ می‌داد «مادر، برای خواندن نماز باید بهترین لباس‌ها را پوشید.» عباس همیشه از عطر استفاده می‌کرد.

وی با اشاره به ارادت شهید به مقام ولایت تاکید کرد: عباس همیشه در جلسات سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور می‌یافت و در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شد، شرکت می‌کرد. فرزندم همیشه پشتیبان ولایت بود.

اعمال ما را خدا باید ببیند/ اوصاف مهاجر الی الله از کودکی تا شهادت

این مادر شهید در انتها با اشاره به فعالیت‌های فرزند خود بیان کرد: عباس توجه ویژه‌ای به شرکت در مراسم دعای کمیل و دعای ندبه داشت. وی علاوه بر فعالیت در مسجد محل در بسیج دانشگاه نیز فعال بود، اما کارت فعال خود را دریافت نمی‌کرد و می‌گفت «اعمال ما را خدا باید ببیند.» گاهی پیش می‌آمد از تهران برای کتابخانه دانشگاه شهرضا کتاب تهیه می‌کرد و از شب تا صبح بیدار می‌ماند تا آن‌ها را جا به جا کند. وقتی می‌گفتم مادر جان گردن درد می‌گیری، پاسخ می‌داد «مشکلی نیست، خدا می‌بیند.» عباس نمونه بارز انسانی بود که تمام قدم‌هایش فقط برای رضای خدا بود.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار