با امضای تفاهم‌نامه بین رئیس سازمان سینمایی و شهردار اصفهان؛

اصفهان میزبان دائمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد

بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، میزبانی اصفهان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دائمی شد.
کد خبر: ۲۹۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ - 15May 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم امضای تفاهم نامه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان میان محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی و قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در سالن تشریفات سازمان سینمایی برگزار شد.

در این جلسه همچنین تفاهم نامه الحاقیه بین شهردار اصفهان و علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی مبادله شد که بر اساس آن تاریخ برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان 8 تا 14 شهریور سال جاری تعیین شد.

بنابر این گزارش رئیس سازمان سینمایی در سخنانی ضمن ابراز رضایت و خرسندی از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در «اصفهان» گفت: جشنواره های مهم جهان را به نام شهر می شناسند و برگزاری این جشنواره ها در شهرهای دیگر منطقی ندارد مگر به دلایلی خیلی خاص که امیدواریم اتفاق نیافتد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان باید به عنوان سرمایه اصفهان جا بیافتد و از این بابت ما نیاز به ثبات و آرامش و اعتماد داریم و ان‌شاالله بتوانیم سال به سال جشنواره را باشکوه تر برگزار و اصفهان را علاوه بر محل دائمی برگزاری جشنواره، به عنوان پایگاه تولید محصولات سینمایی معرفی کنیم و با همین رویکرد این توافق دائمی شد.

حیدریان افزود: ان‌شاالله در این دوره با حمایت شهرداری اصفهان در یک هم افزایی مناسب در حوزه فیلم و فیلم‌سازی کودک بتوانیم پایگاه جشنوار فیلم کودک و نوجوان را در اصفهان حفظ کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اعلام اینکه ما به واسطه سینما به دولت تعهد و برنامه داده ایم که ارزآور باشیم خاطرنشان کرد: از امسال باید سینمای ایران را با شتاب در عرصه بین الملل صاحب بازار کنیم و فیلم هایی با مخاطب کودک و نوجوان خصوصا انیمیشن از عرصه های مهم دراین زمینه است؛ هر اقدام در حوزه سینمای کودک باید با نشانه گیری بین المللی باشد و ما از این رویکرد حمایت می کنیم.

در این جلسه قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز طی سخنانی با تاکید بر نگاه فرهنگی و متفاوت نسبت به دوره های قبلی جشنواره گفت: نگاه ما به جشنواره کودک به عنوان یکی از موارد مهمی که در نظر داشتیم این است که همیشه در اصفهان بماند و هر سال بهتر از قبل برگزار شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات گذشته که باعث کدورت و حتی ایجاد شایعات منفی می شد، ادامه داد: دیون شهرداری بابت بدهی های گذشته پرداخت شد و ان‌شاالله طرفین به تعهدات خود عمل کنند.

شهردار اصفهان ضمن درخواست حمایت و نگاه ویژه به هنرمندان اصفهانی در جشنواره فیلم های کودک و نوجوان ابراز امیدواری کرد با امضای این توافقنامه شاهد اجرای دقیق برنامه ها بدون هیچ مانع و خللی باشیم.

در ابتدای این جلسه «علیرضا رضاداد» مشاور ارشد سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم های کودک و نوجوان ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره سی ام و توفیقات به دست آمده و اقدامات و مذاکراتی که منجر به ایجاد انعقاد این تفاهم نامه دائمی شد، اظهار امیدواری کرد با رویکرد آینده نگری مثبت و هماهنگ که در مدیریت فعلی بین برگزار کنندگان وجود دارد در این سال و سال های آتی جشنواره در اصفهان پایدار و بی هیچ مشکلی برگزار شود.

در این نشست «محمد علی انصاری» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، «مرتضی تهرانی» معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان، «محمد عیدی» معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، «ایمان حجتی» مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، «سعید رجبی فروتن» مدیر کل حوزه ریاست سازمان سینمایی، «حبیب ایل بیگی» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و «مسعود نجفی» مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی به همراه «عزت الله علیزاده»، «احد میکائیل زاده» و «فرزاد اژدری» از مدیران این جشنواره حضور داشتند.

مقررات سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها