بروجردی در دیدار وزیر خارجه پیشین ترکیه:

تحلیل نادرست برخی کشورهای منطقه، به تداوم بی‌ثباتی منجر شده است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تحلیل نادرست برخی کشورهای منطقه از بحران‌های موجود به تداوم بی‌ثباتی و تنش در منطقه منجر شده است.
کد خبر: ۲۹۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ - 15May 2018

تحلیل نادرست برخی کشورهای منطقه، به تداوم بی‌ثباتی منجر شده استبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «یاشار باکیش» وزیر خارجه پیشین ترکیه صبح امروز (سه‌شنبه) با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دو کشور اظهار داشت: همواره روابط دو کشور مسلمان و همسایه روابط دوستانه و راهبردی بوده است.ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه باید در راستای تحکیم و تقویت مناسبات فیمابین باشد.

بروجردی با اشاره به تحولات جاری منطقه و گسترش گروه‌های تروریستی تصریح کرد: دشمنان امت اسلامی با ایجاد گروه‌های افراطی به دنبال تضعیف قدرت کشورهای اسلامی می‌باشند.

وی تأکید کرد: تحلیل نادرست برخی کشورهای منطقه از بحران‌های موجود به تداوم بی‌ثباتی و تنش در منطقه منجر شده است.

بروجردی با ابراز تأسف از کشتار مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود اظهار داشت: سیاست‌های نابخردانه عربستان آینده‌ای تاریک برای این کشور رقم خواهد زد و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه یمنی ننگ رژیم آل سعود می‌باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

براساس این گزارش، در ادامه این دیدار یاشار یاکیش وزیر خارجه پیشین ترکیه روابط دو کشور را روابطی ریشه‌دار و تاریخی خواند و افزود: گفتگو و رایزنی‌های مستمر دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به تقویت ثبات و آرامش در منطقه کمک کند.

وزیر خارجه پیشین ترکیه با اشاره به بحران سوریه تصریح کرد: همکاری ترکیه، ایران و روسیه در مذاکرات آستانه تأثیر مثبتی بر روند برقراری صلح در سوریه به جای گذاشته است.

طرفین در پایان پیرامون مسائل مورد علاقه و روابط دو جانبه به بحث و گفت وگو پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها