فرمانده حشد الشعبی:

اگر شعبان نصیری و دوستانش نبودند دمشق و بغداد سقوط می‌کرد

ابومهدی گفت: اگر شعبان نصیری و دوستانش نبودند بغداد و دمشق سقوط می‌کرد و امروز دمشق و بغداد دست داعش و اعوانش بود.
کد خبر: ۲۹۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ - 15May 2018

اگر شعبان نصیری و دوستانش نبودند دمشق و بغداد سقوط می کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم اولین سالگرد شهادت سردار شهید شعبان نصیری عصر امروز سه‌شنبه 24 اردیبهشت ماه با حضور خانواده های شهدا، رزمندگان دوران دفاع مقدس، فرماندهان جبهه مقاومت و عموم مردم در تالار اندیشه سوره مهر برگزار شد. 

ابومهدی مهندس فرمانده حشد الشعبی و از همرزمان شهید شعبان نصیری در جبهه عراق با اشاره به اولین سالگرد شهید نصیری اظهار داشت: شهید شعبان نصیری در ماه شعبان در موصل به شهادت رسید. سال 64 در گردان های شهید صدر رزمنده بودم آن زمان با شهید دقایقی و شهید شعبان نصیری آشنا شدم.

وی شهیدان دقایقی و نصیری را بنیان گذاران سپاه بدر عراق دانست و افزود: شهید نصیری فرمانده عملیات بود و رئیس ستاد ما شد. انسان با صفا و مصممی بود که توانست به همراه دوستانش سپاه بدر را سازماندهی کند. بعد شهادت شهید دقایقی شهید نصیری بدر را منسجم تر کرد. 

ابومهدی تصریح کرد: شهید نصیری بعد از دفاع مقدس با ما حشر و نشر داشت. در پروژه تاریخچه بدر نیز با ما بود، هر زمان او را می دیدیم نصیحت ها می داد و خودمان را شاگرد ایشان می دانستیم. درست است مقلد امام خمینی بودیم که به جبهه آمدیم ولی سربازان امام فضل زیادی به ما داشتند.

وی با اشاره به وقایع سال های گذشته در عراق گفت: زمانی که داعش به وجود آمد دیدیم که در مدت کوتاهی یک سوم عراق سقوط کرد و حرم های مطهر تهدید شدند، آمریکایی ها بغداد را ترک کردند، شرکت آمریکایی که مسوول تعمیر تانک ها بود به امارات رفت و بغداد در آستانه سقوط بود، آن زمان نیروهای بدر عراق به میدان آمدند و از مرزهای بغداد محافظت کردند و به استان نینوا رفتند.

فرمانده حشد الشعبی عراق ادامه داد: آن زمان من در مرکز دولت بودم که حاج قاسم آمد. همه کشور در آستانه سقوط بود که فتوای آیت الله سیستانی باعث شد مردم عراق قیام کنند و ده ها هزار نفر برای دفاع به میدان بیایند، حاج قاسم به سازماندهی این نیروها آمد و دوباره همان بحث 30 سال قبل تکرار شد و گروه هایی از مجاهدین شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امروز 150 هزار نفر در سپاه بدر عراق خدمت می کنند افزود: شعبان نصیری جزو همان نیروهایی بود که فدای مقدسات ما در کربلا و نجف شد و همان نقشی را در عراق ایفا کرد که در سوریه از فرماندهان ایرانی دیدیم، نیروهای ایران در این راه شهدایی تقدیم کردند که از آن جمله شهید شعبان نصیری و شهید تقوی فر هستند.

ابومهدی با اشاره به ویژگی شهید شعبان نصیری گفت: ایشان مصمم تر و متواضع تر از قبل به عنوان رزمنده به ما کمک و ما را حمایت کرد و تا آخرین لحظه زیر تیغ دشمن بود. اگر شعبان نصیری و دوستانش نبودند بغداد و دمشق سقوط می کرد و فکر کنید امروز دمشق و بغداد دست داعش و اعوانش بود. 

فرمانده حشد الشعبی بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی با قلب ها منتشر شد نه با لشکر کشی. جمهوری اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری و شعار حمایت از مظلومان پا به عرصه گذاشت. شعار فلسطین که امام مطرح کرد امروز محقق شده است. آن کار شعبان نصیری و دقایقی در 30 سال قبل برای تشکیل سپاه بدر اساس تشکیل حشد الشعبی شد.

وی تصریح کرد: امروز نیروهای ما و ارتش و حشد الشعبی و دیگر گروه ها زیر نظر یکدیگر در حال دفاع هستند. ما توانستیم عراق را به صورت یکپارچه، مستقل و واحد حفظ کنیم. 

فرمانده حشد الشعبی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در انتقال پایتخت فلسطین گفت: امروز آمریکا با رفتاری قبیح در افتتاح سفارت فلسطین چهره زشتی از خود در کشورهای عربی نمایش داد. به زودی الحوثی ها در یمن و فلسطینی ها و برادران ما در لبنان و سوریه و کل منطقه با فرماندهی امام خامنه ای مدافع حقیقی اسلام به نصرت می رسند و این مقاومت شریف پیروز می شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار