برگزاری نشست نقد کتاب «خط‌ شکن کویر» در خاتم

نشست نقد و بررسی کتاب «خط‌‌ شکن کویر» در خاتم یزد برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ - 16May 2018

برگزاری نشست نقد کتاب «خط‌ شکن کویر» در خاتمبه گزارش دفاع پرس از یزد، نشست نقد و بررسی کتاب «خط‌‌شکن کویر» با حضور نویسنده این اثر، معاون فرماندار و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان خاتم و با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و ناحیه بسیج سپاه خاتم در حسینیه صاحب الزمان (عج) شهر هرات خاتم برگزار شد.

سردار «محمدمهدی فرهنگ‌دوست» نویسنده کتاب  «خط‌‌ شکن کویر»در نشست نقد و بررسی کتابش گفت: «خط‌ شکن کویر» شامل مجموعه‌ای از خاطرات شفاهی دوران دفاع مقدس است که حاصل ۴۳ جلسه مصاحبه و نزدیک به ۴۲ خاطره است.

فرهنگ‌دوست افزود: این کتاب که به کوشش محمدعلی همتی از نویسندگان جوان و متعهد یزدی گردآوری شده است، از خاطرات دوران کودکی و نوجوانی بنده شروع می‌شود و تا خاطرات آخرین روزهای جنگ ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: در نگارش این کتاب سعی کرده‌ام تا جایی که ممکن است واقعیت‌های جنگ را به تصویر بکشم و به جای درشت‌نمایی به درست‌نمایی و بیان حقایق جنگ بپردازم.

نویسنده کتاب خط‌شکن کویر همچنین با تشکر از برگزاری این نشست، به پرسش‌های مطرح‌ شده از سوی مخاطبان پاسخ داد.

«علی اسلامی» سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی خاتم نیز در این نشست ادبی با اشاره به این که سردار فرهنگ‌دوست از فرماندهان دلاور یزدی در دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: وی در شانزدهم اسفند ۱۳۴۲ در یزد متولد شد و از اسفند سال ۶۰ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

وی ادامه داد: سردار فرهنگ‌دوست در دوران دفاع مقدس، حضور فعال و مستمر در عملیات‌های تیپ ۱۸ الغدیر یزد داشت را و بارها شیرینی جراحت سنگین نبرد در راه حق را چشید.

کتاب «خط‌شکن کویر» از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در ۳۷ فصل و ۷۱۷ صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار