مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه تأکید کرد؛

ضرورت معرفی نقش زنان در مقاومت خرمشهر به نسل جوان

«آذر خسروی ترازک» با بیان این که شیرزنان دلاور خرمشهر در مقاومت ۳۱ روزه خرمشهر دوشادوش مردان در صحنه جنگ حضور داشتند، گفت: معرفی این قهرمانان به عنوان اسطوره‌های ایثار و مقاومت به نسل جوان و نسلی که جنگ را تجربه نکرده است، از وظایف دستگاه‌های متولی این امر است.
کد خبر: ۲۹۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 16May 2018

ضرورت معرفی نقش زنان در مقاومت خرمشهر به نسل جوانبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «آذر خسروی ترازک» مسئول کمیته بانوان شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در جلسه کمیته بانوان ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه در عملیات «بیت‌المقدس» اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر، برگ زرینی در تاریخ دفاع کشور ما است و همه ما به عنوان یک ایرانی به آن افتخار می‌کنیم.

وی با بیان این که شیرزنان دلاور خرمشهر در مقاومت ۳۱ روزه خرمشهر دوشادوش مردان در صحنه جنگ حضور داشتند، افزود: معرفی این قهرمانان به عنوان اسطوره‌های ایثار و مقاومت به نسل جوان و نسلی که جنگ را تجربه نکرده است، از وظایف دستگاه‌های متولی این امر است.

«آذر آزادی» رئیس دایره مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به ضرورت جمع‌آوری و تدوین خاطرات زنان فعال و ایثارگر استان در دوران دفاع مقدس، گفت: این اداره‌کل از سال ۱۳۹۳ در غالب کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه تاکنون، ۱۰۰ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس، زندگی‌نامه شهدا و تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس را چاپ و منتشر کرده است.

وی افزود: از این تعداد، شش کتاب با محوریت نقش زنان استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس به نگارش درآمده است.

در ادامه این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به ارائه گزارشی از برنامه‌های خود در راستای بزرگداشت حماسه سوم خرداد پرداختند.

همچنین برنامه‌هایی نظیر همایش پیاده‌روی خانوادگی، مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع «فرنگیس» زن مقاوم گیلانغرب، روایت‌گری و خاطره‌گویی توسط رزمندگان عملیات «بیت‌المقدس» در شبکه‌ استانی، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران عملیات «بیت‌المقدس»، بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، برگزاری مسابقات پیامکی، شب شعر، غبارروبی مزار شهدا و... از جمله برنامه‌های اعلام شده دستگاه‌های اجرایی برای بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار