شجاعی طباطبایی:

کار با موضوع «داعش» یک دغدغه جهانی است

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در آیین افتتاحیه نمایشگاه «پایان یک داعش» گفت: داعش یک پدیده در غرب آسیا نیست، بلکه همه هنرمندان که به فکر آزادی فکر و اندیشه و دوری از خشونت هستند، داعش را یک دغدغه بزرگ و جهانی می‌دانند.
کد خبر: ۲۹۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ - 16May 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سیدمسعود شجاعیطباطبایی» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در آیین افتتاحیه نمایشگاه «پایان یک داعش»، اظهار داشت: در مهرماه سال گذشته سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد که طی سه ماه آینده طومار داعش در هم پیچیده خواهد شد. از همین رو فکر برپایی نمایشگاهی با موضوع پایان داعش به ذهن دوستان رسید و 6 ماه تلاش کردند تا بتوانند با هنرمندان این عرصه ارتباط‌گیری کنند.

وی ادامه داد: ظرف 6 ماه کار جدی با هنرمندان 6 کشور ارتباط گرفته شد و بیش از 800 هنرمند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. تعداد آثار قابل توجه است؛ زیرا تنها از کشور چین 212 اثر به دست ما رسیده است و حضور هنرمندان آمریکای لاتین بسیار چشمگیر بوده است.

مدیر دفتر هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: علت نام‌گذاری این نمایشگاه به عنوان «پایان یک داعش» این است که دولت‌های آمریکا عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هر کدام یک تروریست دولتی هستند و بسیار بدتر از داعش دست به جنایت می‌زنند؛ اما امروز یکی از این داعش‌ها از صحنه روزگار محو شده است و امیدواریم به‌زودی شاهد نابودی همه تروریست‌ها باشیم.

شجاعی‌طباطبایی پیرامون بروز برخی محدودیت‌ها برای هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه‌های حوزه هنری در کشورهای مبدا گفت: متاسفانه دولت‌هایی که ادعای آزاداندیشی، روشن‌فکری و آزادی بیان دارند، خود در راس خفقان قرار گرفته‌اند و از همین رو محدودیت‌های بسیاری را برای هنرمندان شرکت کننده در چنین نمایشگاه‌هایی ایجاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه ترامپیسم برای 2 هنرمند آمریکایی مشکلات بسیاری به وجود آمد و آن‌ها درخواست کردند که آثارشان برداشته شود؛ اما توسط مردم سراسر جهان هزاران بار توئیت شده بود. از این رو منتظر بازخوردهایی پیرامون نمایشگاه «پایان یک داعش» هستیم.

علاقه‌مندان تا روز ۱۲ خرداد همه‌روزه (به‌جز ایام تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۸ می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند. همچنین مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «پایان یک داعش» روز ۱۲ خردادماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها